W ramach odświeżonej szaty graficznej, został wprowadzony także system wizualnego rozróżniania kart w zależności od kanału sprzedaży – niebieska Provi Sm@rt i zielona Provi Smart agent. Ma to na celu ułatwienie klientom jasnego powiązania produktu z odpowiednim kanałem dystrybucji – cyfrowym lub za pośrednictwem doradcy – czytamy w komunikacie.

Nowy wygląd kart kredytowych od Providenta

Jedną ze zmian jest wprowadzenie tzw. blind notch, czyli wycięcia na krótszym boku karty płatniczej, które ma ułatwić osobom niedowidzącym i niewidomym włożenie jej do bankomatów i terminali. Ponadto dla zwiększenia bezpieczeństwa, jak i estetyki, wszystkie dane karty zostały przeniesione na jej rewers, a miejsce na podpis zniknęło, co ma być zgodne z najnowszymi trendami w branży płatniczej – podaje Provident w komunikacie.

Od listopada 2024 roku, dzięki otrzymaniu licencji krajowej instytucji płatniczej od Komisji Nadzoru Finansowego, Provident Polska aktywnie rozwija segment kart kredytowych. W niespełna trzy lata firma pożyczkowa miała wydać około 240 tys. takich kart. Obecnie odpowiadają one już za połowę bilansu Providenta, a w perspektywie trzech lat ta kategoria produktów osiągnie nawet 75 proc. całego bilansu firmy – przewidują przedstawiciele spółki.

Warto też przypomnieć, że inna firma pożyczkowa – Aasa Polska – udostępniła wirtualne karty płatnicze. Jest ona wydawana przez Planet Pay, należące do ITCard. Karta Aasa umożliwia korzystanie z limitu kredytowego do 10 tys. złotych, wypłatę gotówki z bankomatów oraz dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych. Jest ona dostępna za pośrednictwem aplikacji mobilnej Aasa24.