PZU i Orlen zamierzają utworzyć podmiot, który będzie świadczył usługi związane z szeroko pojętymi zakupami usług marketingowych i reklamowych, takich jak zakup powierzchni reklamowej. Spółki złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PKN Orlen i PZU poszerzają współpracę

W kontekście tworzenia nowej spółki przedstawiciele PKN Orlen wskazują na globalne podejście do komunikacji marketingowej i konieczność wzmacniania rozpoznawalności marek w ramach Grupy. Spółka działa globalnie i oferuje swoje produkty w ponad 100 krajach na 6 kontynentach. Z kolei sieć sprzedaży detalicznej funkcjonuje nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, w Czechach i na Litwie, a od 2019 r. również na Słowacji.

Z kolei Damian Ziąber, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU zwraca uwagę że coraz więcej marek szuka rozwiązań podnoszących efektywność zakupu usług reklamowych i sposobów prowadzenia swojej komunikacji z odbiorcą końcowym. PZU ma mieć pozytywne doświadczenia z zakresu synergii kosztowych; działając wspólnie z Bankiem Pekao SA osiągnęła w krótkim czasie znaczne oszczędności.

Na razie Orlen i PZU nie podają szczegółów działalności operacyjnej nowej spółki. Firmy zwracają jednak uwagę, że posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78% marek tworzy własne wewnętrzne struktury tego typu, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek wyniósł 58%.