Przez ostatnie trzy lata pracownicy Laboratorium Innowacji PZU przeanalizowali ponad 5000 pomysłów, z czego 40 z nich przeszło do etapu pilotażu, a ponad 25 zostało przekazanych do wdrożenia w bliskiej współpracy z przedstawicielami poszczególnych biznesów Grupy PZU. Łącznie wygenerowały one oszczędności liczone w dziesiątkach milionów złotych. Rocznie ponad 150 osób jest zaangażowanych w PZU we wdrażanie innowacji – czytamy w komunikacie.

Jak PZU współpracuje ze startupami?

– Jako podsumowanie ostatnich lat wdrażania innowacyjnych rozwiązań w Grupie PZU przygotowaliśmy raport PZU Ready For Startups. Przyglądamy się w nim bliżej rynkowi insurtech na świecie, w Europie i Polsce. Mówimy o naszych doświadczeniach i podpowiadamy jak powinna wyglądać udana współpraca między dużymi korporacjami a startupami – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji odpowiedzialny za Laboratorium Innowacji.

Nowa strategia Grupy PZU na lata 2021-2024 zakłada corocznie 100 mln zł na inwestycje w takie obszary jak cyfryzacja, wykorzystanie wiedzy o kliencie, wdrożenie zintegrowanego systemu CRM, czy analiza oczekiwań i poziomu zadowolenia klientów. Grupa PZU  będzie jeszcze szerzej wykorzystywać sztuczną inteligencję oraz robotyzację procesów.

PZU wykorzystuje rozwiązania sztucznej inteligencji od Tractable w likwidacji szkód, WebTotem pomaga sprawdzać cyberbezpieczeństwo małych i średnich firm, a wraz z Sidly dostarcza opaski życia, które wspierają medyków w opiece nad osobami zarażonymi koronawirusem.

W ramach programu PZU Ready for Startups największy polski ubezpieczyciel zaprasza do współpracy startupy technologiczne nie tylko z Polski, ale także z całego świata.