Dostęp do asystenta AI ma ponad 12 tysięcy pracowników kilkunastu spółek Grupy PZU, m.in. PZU SA, PZU Życie, PZU Zdrowie, TUW PZUW i TFI PZU. Narzędzie ma ich wspierać w codziennej pracy, w zadaniach takich jak np. analiza danych i obrazów czy redagowanie lub streszczanie tekstów.
Generatywna sztuczna inteligencja w PZU
Uruchomienie narzędzia Copilot Chat poprzedził trwający blisko rok pilotaż zasilanego przez generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) chatbota stworzonego przez PZU. W komunikacie czytamy, że w pilotaż miało zaangażować się blisko 1 tys. pracowników ze wszystkich działów oraz 30 ambasadorów z kluczowych obszarów organizacji.
Dodatkowo PZU dążył do rozpoznania kolejnych potencjalnych zastosowań i podnoszenia umiejętności pracowników w zakresie korzystania z AI w ich codziennych obowiązkach. Pilotaż miał również na celu zebranie doświadczeń w celu przyszłego wdrażania tego typu rozwiązań na dużą skalę w całej organizacji.
Teraz wprowadzone narzędzie ma wspierać pracowników w codziennej pracy, w zadaniach takich jak np. analiza danych i obrazów czy redagowanie lub streszczanie tekstów.
Prace nad opracowaniem, testowaniem i wdrożeniem asystenta AI były realizowane w ramach wewnętrznego, interdyscyplinarnego zespołu projektowego GPT Lab. Zaczął on funkcjonować w czerwcu 2023 r. Zadaniem jednostki ma być analiza możliwości bezpiecznego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji
W ostatnich miesiącach zespół GPT Lab brał udział we wdrożeniu Samoobsługi NEXT, opartego na GenAI rozwiązania, dzięki któremu klienci PZU mogą otrzymać odszkodowania za wybrane szkody w ubezpieczeniu PZU Dom w mniej niż 24 godziny.
Ostatnio pisaliśmy, że PZU zapowiada intensyfikację współpracy ze startupami. Do połowy marca ubezpieczyciel zakończył testy 77 rozwiązań i wdrożył blisko 50 z nich – podaje PZU w swoim najnowszym raporcie podsumowującym 7 lat programu PZU Ready for Startups. Wdrożone projekty mają przynosić firmie dziesiątki milionów złotych rocznie.