W informacji prasowej czytamy, że inwestorom detalicznym przydzielono łącznie 9 342 771 akcji, a inwestorom instytucjonalnym – 236 238 624 akcje. Zapisanie akcji na rachunkach inwestorów detalicznych planowane jest na 6 października 2020 roku. W przypadku inwestorów instytucjonalnych spodziewany termin to 9 października 2020 roku. Z kolei debiut zaplanowano na 12 października.

Pod koniec września Allegro ogłosiło, że cena za akcję została ustalona na poziomie 43 zł. Kapitalizacja Allegro wg ceny ofertowej ma wynieść 44 mld zł. Oferta publiczna Allegro obejmuje emisję 23 255 814 nowych akcji, z których grupa zamierza uzyskać przychody na poziomie 1 mld złotych oraz sprzedaż 190 293 225 istniejących akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy – napisano przed tygodniem.

Średnio 32 mln transakcji miesięcznie

Allegro.pl to jeden z 10 największych portali e-commerce na świecie oraz należy do 100 największych portali internetowych pod względem miesięcznej liczby wizyt. Wartość rynku handlu detalicznego w Polsce szacowana jest na 621 mld zł – do 2024 ma ona wzrosnąć o ponad 100 mld zł. Wartość sprzedawanych za pośrednictwem platformy produktów stanowi 3% tego rynku, czyli ok. 18,5 mld zł – tak wynika z informacji przesłanej na naszą skrzynkę redakcyjną.

Średnio 20 mln internautów miesięcznie – tylu przyciąga Allegro. Liczba ta odpowiada 63% mieszkańców Polski w wieku 16 lat i więcej. W sumie z usługi platformy korzysta 12,3 mln aktywnych kupujących, którzy mają dostęp do 117 tys. firm. Za pośrednictwem Allegro realizowanych jest średnio 32 mln transakcji miesięcznie. W ostatnich 12 miesiącach licząc do 30 czerwca 2020 roku, wartość sprzedanych za pośrednictwem Grupy Allegro produktów wyniosła 28,4 mld zł.

Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 20 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 63% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 76% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce. Na dzień 30 czerwca 2020 r., z platformy e-commerce Grupy korzystało około 12,3 mln aktywnych kupujących, którzy mieli dostęp do oferty około 117 tys. firm, co przekładało się na średnio 32 mln transakcji miesięcznie w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. Wartość sprzedanych produktów na platformie Grupy osiągnęła 28,4 mld zł (6,2 mld dolarów) w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r.

Giełdowe wydarzenie

Debiut Allegro na GPW to giełdowe wydarzenie, którego nie widziano od lat. Do kilku lat większych emocji dostarczały jedynie debiuty spółek gamingowych, dlatego nie powinno dziwić, że sporo inwestorów przygląda się z zaciekawieniem i jest gotowa wyłożyć spore środki na debiut giganta e-commerce w Polsce. A czy warto zainwestować? Zapytajcie swojego doradcę inwestycyjnego. W odróżnieniu do pełnych treści blogerowych analiz ograniczymy się jedynie do stwierdzenia, że inwestowanie wiąże się z ryzykiem.

/Fintek.pl/LP