Na dobre wyniki przełożyło się nie tylko „sprzyjające otoczenie”, ale także szereg inicjatyw w obszarze digitalizacji. W czasie pandemii Polacy, ale nie tylko my, bo trend miał charakter globalny, zwiększyli swoje zainteresowanie inwestycjami na giełdzie. Przyczyn jest kilka – rekordowo niskie stopy procentowe, które sprawiły, że lokaty bankowe przestały być atrakcyjne, hossa na giełdzie oraz ciekawe debiuty.

– W Biurze Maklerskim Alior Banku już w 2019 roku zadbaliśmy, o to, aby zarówno dotychczasowi, jak i nowi klienci, mogli w pełni zdalnie założyć wszystkie produkty inwestycyjne, jakie mamy w swojej ofercie. Dzięki temu procesy te były sprawdzone i w pełni stabilne również wtedy, kiedy pojawiła się pandemia, a z nią wiele obostrzeń. Przyniosło to swoje wymierne efekty w 2020 roku w postaci nowych rachunków maklerskich, rachunków Alior Trader, czy nowo podpisanych umów funduszowych – mówi
Jacek Taraśkiewicz, dyrektor Departamentu Usług Inwestycyjnych i RBL_VC.

Duża aktywność inwestorów giełdowych przełożyła się na dwukrotny wzrost udziałów Biura Maklerskiego Alior Banku w obrocie na GPW (akcje i PDA). Do 40 proc. wzrósł też udział zleceń giełdowych realizowanych przez flagową aplikację mobilną Alior Giełda, która wyprzedziła pod tym względem system bankowości internetowej Alior Online.

Duże zainteresowanie funduszami

W 2020 r. odnotowano wzrost zainteresowania klientów rozwiązaniami funduszowymi. Klienci Biura Maklerskiego nabyli blisko 2 mld zł funduszy inwestycyjnych, z czego niemal połowa trafiła do Alior TFI. Pozwoliło to towarzystwu z Grupy Alior Banku przebić barierę 1 mld zł aktywów pod zarządzaniem.

Po długim okresie marazmu w zakresie ofert publicznych na rodzimym parkiecie tylko w ostatnich tygodniach Biuro Maklerskie Alior Banku było uczestnikiem pięciu IPO na polskiej giełdzie. Mimo że debiut Allegro był najbardziej spektakularny medialnie, w Biurze Maklerskim Alior Banku to oferta publiczna PCF Group cieszyła się największym zainteresowaniem inwestorów.

– To był niesamowity i nieprzewidywalny rok dla całej branży maklerskiej, w tym również dla działalności naszego biura. Po trudnym początku roku i marcowym załamaniu światowe rynki zaczęły odrabiać straty, co bardzo pobudziło do aktywności inwestorów. Wyniki Biura Maklerskiego Alior Banku są bardzo zadowalające i zachęcają nas do stawiania ambitnych celów na przyszłość. Chcemy do 2022 roku znaleźć się w gronie biur maklerskich z liczbą 100 tys. rachunków maklerskich i w dalszym ciągu rozwijać naszą ofertę zarówno pod kątem produktowym, jak i technologicznym – podsumowuje Grzegorz Koczwara, Menedżer Zespołu Maklerskiego w Biurze Maklerskim Alior Banku.

/Informacja prasowa