Klienci Revoluta już od kilku tygodni otrzymują informacje o przenoszeniu ich rachunków na Litwę. O takich planach brytyjskiego fintechu pisaliśmy już w kwietniu bieżącego roku. Działania firmy to pokłosie Brexitu i związanej z nim niepewności regulacyjnej. Przypomnijmy, że Revolut posiada dwie licencje – na Litwie i w Wielkiej Brytanii.

Nowy regulamin dla klientów przeniesionych do Revolut Payments UAB dostępny jest tutaj. Natomiast z często zadawanymi pytaniami można zapoznać się pod tym linkiem.

Revolut migruje klientów na litewską licencję

W związku z Brexitem Revolut przenosi klientów z naszej części Europy na swoją litewską licencję. Co to oznacza dla użytkowników? Podmiotem nadzorującym będzie teraz Bank Litwy, a nie Financial Conduct Authority (brytyjski nadzór finansowy). Zmieni się także reżim prawny, a sprawy dotyczące rachunków polskich klientów będą rozstrzygane przez sądy na Litwie, lub w niektórych sytuacjach przez sądy polskie (tak jak dotychczas).

Zmianie ulegną także numery IBAN, z których obecnie klienci korzystają do odbierania płatności międzynarodowych. Aby w dalszym ciągu otrzymywać przelewy na swoje konto Revolut należy przekazać nowe dane wszystkim osobom, od których otrzymujemy płatności międzynarodowe. Aby zobaczyć swój numer IBAN, wybierz ikonę profilu w aplikacji Revolut, dotknij ikony ustawień i wybierz pozycję „Dane konta”, a następnie wybierz konto. Nowe dane będą wyświetlone w zakładce SWIFT.

Co ważne klienci przez dwa miesiące od przeniesienia ich rachunków na Litwę mogą korzystać zarówno ze starego jak i nowego numeru IBAN. Przykładowo jeśli informację o migracji otrzymaliście 14 września, to z nowego i starego numeru możecie korzystać do 14 listopada 2020 roku. Po upływie dwóch miesięcy wszystkie przelewy międzynarodowe realizowane na stary IBAN będą automatycznie zwracane nadawcy.

Dla przypomnienia, dane używane w ramach otrzymywania płatności krajowych nie ulegną zmianie. Jeśli zatem nasza wypłata trafia na konto Revolut prowadzone w PLN, nie musimy nic robić.

/RT