Rundę akceleracyjną poprowadził AIP Seed, a do koinwestycji zaprosił m.in. twórców swojej poprzedniej inwestycji QPony-Blix oraz jednego z kluczowych inwestorów w Polsce, który na razie pozostaje anonimowy.

Trend access economy

Zmiana nawyków zakupowych Polaków oraz rewolucja w użytkowaniu nowych technologii w ramach trendu access economy – to założenia przyświecające założycielom startupu Plenti. Teraz, dzięki otrzymanemu wsparciu finansowemu, te ambitne cele mają szansę zostać zrealizowane. Środki zostaną przeznaczone na dalszy dynamiczny rozwój, w tym stworzenie unikatowego user experience, oraz działania operacyjne i marketingowe firmy. Transakcja przewiduje także rundę kontynuacyjną na poziomie kilku milionów złotych.

– Do podjęcia decyzji o inwestycji przekonał nas przede wszystkim kompetentny zespół z dużym doświadczeniem oraz ogromny potencjał na rozwój usługi. Projekt ma szansę zmienić rynkowe zasady gry, ułatwiając dostęp do produktów bez konieczności ich posiadania i serwisu. Docelowo chcemy zmienić przyzwyczajenia konsumentów i zwiększyć efektywność urządzeń szeroko rozumianej elektroniki użytkowej, co ma również wielki wpływ na aspekty środowiskowe – Dariusz Żuk, partner zarządzający AIP Seed

Startup działa w obszarze access economy, czyli ekonomii dostępu, w której klient, zamiast stać się właścicielem produktu, płaci za jego tymczasowe użytkowanie. Plenti zarządza marketplacem i oferuje dostęp do najnowszych sprzętów elektronicznych, takich jak gogle VR, kamery GoPro, konsole do gry, smartwatche, drony, projektory czy głośniki bezprzewodowe. Aplikacja mobilna umożliwia wypożyczenie ulubionych produktów z dostawą pod wskazany adres – nawet w przeciągu kilkudziesięciu minut – bez wychodzenia z domu czy biura.

Plenti, gospodarka cyrkularna i reverse logistic

Plenti to pionierski projekt działający na zasadach gospodarki cyrkularnej oraz tzw. logistyki odwrotnej (Reverse Logistic). Jest to model skutecznego zarządzania cyklem życia produktu poprzez ponowne wykorzystanie urządzeń, które np. trafiły do klientów, lecz zostały przez nich zwrócone do sklepu.

– Dla wielu producentów i sprzedawców zwroty produktów są rosnącym problemem, my natomiast widzimy w tym szansę na zbudowanie przewagi konkurencyjnej – Wojciech Rokosz, CEO Plenti.

Aplikacja wykorzystuje system bezpiecznych płatności, a oferowane produkty objęte są ubezpieczeniem w razie awarii czy zagubienia. Obecnie platforma działa w centralnej części Warszawy, lecz rozwiązanie wkrótce zostanie wprowadzone w całej aglomeracji warszawskiej, a następnie w kolejnych miastach w Polsce.