Rynek smartwatchy rośnie jak na drożdżach

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Wearables
Opublikowano: 13 marca 2019 Aktualizacja: 30 kwietnia 2019

W całym 2018 r. sprzedano ponad 172 mln urządzeń ubieralnych. Numerem jeden na rynku pozostaje Apple, które dostarczyło klientom ponad 46 mln sprzętu typu wearables. Firmie Tima Cooka depczą jednak po piętach giganci z Chin – Xiaomi i Huawei, którzy zanotowali ogromne wzrosty sprzedaży w IV kwartale 2018.

Takie dane prezentuje firma analityczna IDC. Dobre wyniki sprzedaży w Q4 mają mieć związek z pojawieniem się nowych modeli urządzeń ubieralnych oraz nowych smartfonów, połączonych z wearables – sprzedawcy oferowali do nich na przykład opaski, czy smartwatche. Warto pamiętać, że wieloma z takich urządzeń można płacić – na przykład Apple Pay w Apple Watchach, czy Garmin Pay w zegarkach Garmina. W sumie w całym 2018 roku wzrost sprzedaży sprzętu ubieralnego wyniósł 27%.

W 2018 roku sprzedano 127 mln urządzeń ubierlanych

Urządzenia ubieralne to przede wszystkim smartwatche, inteligentne opaski, czy rożne rodzaje innowacyjnych słuchawek – na przykład słuchawki bezprzewodowe, pozwalające na dostęp do asystenta głosowego. Najpopularniejszymi przedstawicielami kategorii wearables pozostają smartwatche, które w IV kwartale 2018 miały 34% udziału w rynku, a ich sprzedaż wzrosła o 55%. Drugie miejsce należy do opasek, posiadających 30% rynku – głównie za sprawą Xiaomi, Huaweia i Fitbita. Z kolei udział innowacyjnych słuchawek w całym sektorze urządzeń ubieralnych to 22%, ale ich sprzedaż wzrosła aż o 66%.

Na rynku wearables niepodzielnie króluje Apple, które w całym zeszłym roku sprzedało 46 mln takich urządzeń. Drugie miejsce należy do Xiaomi (23 mln), a trzecie do Fitbita (14 mln) – chociaż chrapkę na najniższy stopień podium ma Huawei (11 mln), notując ogromne wzrosty sprzedaży na poziomie 150%. Listę Top5 zamyka Samsung (10 mln).

Interesujące są też dane za sam IV kwartał 2018 roku. W Q4 Apple sprzedało ponad 16 mln urządzeń ubieralnych, z czego 10,5 mln stanowiły Apple Watche. Z kolei drugie na liście Xiaomi dostarczyło klientom 7,5 mln wearables, gdzie 30% należało do opaski Mi Band 3. Trzecie miejsce zajmuje inny potentat z Państwa Środka – Huawei, z wynikiem 5,7 mln.

Warto jednak zwrócić uwagę na dynamikę wzrostu sprzedaży chińskich firm. Xiaomi w Q4 zanotował wzrost sprzedaży rok do roku na poziomie 43%, a Huawei aż 248%. Dobrą dynamiką wzrostu może pochwalić się także Samsung, którego sprzedaż wzrosła o 105% rok do roku. Koreańczycy w IV kwartale 2018 dostarczyli na rynek 4 mln urządzeń ubieralnych.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

rynek-smartwatchy-rosnie-jak-na-drozdzach