Click to Pay to metoda dokonywania płatności za zakupy online na urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon – oparta na globalnym standardzie SRC (Secure Remote Commerce) opracowanym przez EMV Co. Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart płatniczych i innych informacji podczas dokonywania płatności online.

Click to Pay w Polsce – pierwsze wdrożenia

Dane karty są zapisane i przechowywane przez zaufane centra danych organizacji płatniczych. Usługa – po zapisaniu danych kart – działa z różnymi platformami zakupowymi w Polsce i na świecie. Ikona Click to Pay pojawia się na stronie płatności, gdzie zarejestrowany w usłudze użytkownik może łatwo, szybko i bezpiecznie dokonać płatności.

Usługa Click to Pay wykorzystuje technologię tokenizacji znaną już z innych rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w zaszyfrowany algorytm. Każdy token jest unikalny i tym samym bardzo trudny do odczytania.

– Połączenie wielu kart w jednym wirtualnym portfelu to nie tylko błyskawiczna i wygodna obsługa płatności (one click). To także zwiększenie szybkości zakupów wraz z poczuciem bezpieczeństwa. Naszym celem jest dostosowanie sieci akceptacji w Polsce do globalnego standardu, aby zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków na etapie dokonywania płatności – mówi Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Obecnie usługa została udostępniona przez Autopay. Do końca 2024 roku Click to Pay będzie również dostępny w takich firmach jak: Fiserv Polska, PayNow, PayU, Przelewy24, Tpay oraz Wordline.