Samsung zawarł umowę z firmą Paisabazaar – pasażem produktów finansowych online („paisa” w jęz. hindi oznacza „pieniądze”) – czytamy w serwisie Finextra. Dzięki temu możliwe będzie oferowanie pożyczek i innych usług finansowych z poziomu Samsung Pay. Tym samym Samsung Pay w Indiach zmienia się z usługi typowo płatniczej w rozbudowaną aplikację, która oferuje dostęp do innych usług finansowych – pożyczek i kart kredytowych.

Usługa Paisabaazar pozwala na ocenę zdolności kredytowej konsumenta i na podstawie otrzymanego wyniku – sparować go z odpowiednim kredytodawcą, u którego konsument ma największe rokowania na zatwierdzenie kredytu. Rozwiązanie, a jakże, wykorzystuje zaawansowane algorytmy analityczne oparte o machine learning i sztuczną inteligencję. Paisabaazar obsłużył ponad 130 mln klientów, firma pośredniczyła przy udzieleniu pożyczek i kredytów na kwotę 1 mld dolarów. Klienci mogą skorzystać z oferty 75 partnerów oferujących ponad 300 produktów.

W Indiach jest 13 tys. fintechowych startupów

Indie to bardzo perspektywiczny rynek dla sinnowacji fintech, szczególnie w zakresie mikrokredytu. W państwie o populacji 1,3 mld ludzi połowa mieszkańców nie ma pełnego dostępu do usług bankowych. Z szacunków Banku Światowego wynika, że 80% dorosłych Hindusów posiada rachunek bankowy, ale posidadanie rachunku, a dostęp do usług finansowych to dwie różne sprawy. Do 2020 roku ok. 90% dorosłej populacji będzie korzystać ze smartfonów.

Obecnie na indyjskim rynku działa ok. 13 tys. fintechowych startupów, z tego co najmniej 375 to providerzy płatności, a ponad 300 to firmy specjalizujące się w udzielaniu mikrokredytu. Głównymi ośrodkami rozwoju sektora fintech w Indiach jest Bombaj, Bengaluru oraz New Delhi.