Santander jest już kolejnym bankiem w Polsce, który wdrożył terminal w smartfonie. Wcześniej SoftPosa wprowadził także PKO Bank Polski (we współpracy z eService). Podobne rozwiązanie udostępnił niedawno Bank Millennium we współpracy z firmą PayTel. Tego typu projekty pojawiły się także w ING Banku Śląskim, czy Nest Banku.

Santander udostępnia swojego SoftPosa

Terminal aplikacyjny sprawia, że przyjmowanie płatności staje się wygodniejsze. Również koszty takiego rozwiązania są niższe, ponieważ przedsiębiorca nie musi dodatkowo płacić za dzierżawę terminala czy PIN-pada

Aby korzystać z tego rozwiązania potrzebny jest smartfon lub tablet, który działa w systemie Android 8.0 lub wyższym, ma dostęp do internetu i moduł NFC. Aplikacja jest dostępna w sklepie Google Play. Po jej zainstalowaniu telefon działa tak samo, jak tradycyjny terminal płatniczy. Aplikacja umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych w dowolnej formie – kartą, zegarkiem czy telefonem.

W ten sposób przedsiębiorca może mieć terminal zawsze przy sobie i przyjmować płatności w dogodnym momencie. Terminal aplikacyjny nie wymaga zakupu żadnych dodatkowych urządzeń. To dobre rozwiązanie dla osób, których praca jest związana z częstym przemieszczaniem się z miejsca na miejsce, np. handlowców, dostawców czy kurierów oraz firm, które świadczą swoje usługi u klienta.