W tym gronie znalazły się takie spółki jak Cashy, AdEmotions, Loyalty Tool, RevDeBug, BillTech, czy Quantum CX. Przez kolejne dwa miesiące mają trwać prace nad przygotowaniem wersji produktów i rozwiązań startupów w ramach „product development” – chodzi o dostosowanie ich do potrzeb i wymagań banku. Następnie w drugim etapie Santander będzie weryfikował rozwiązania startupów na środowisku testowym.

W trakcie dzisiejszego Innovation Day Dariusz Paczewski, digital & innovation leader w Santander Bank Polska mówił, że trzy podmioty z pierwszej rundy akceleratora nawiążą faktyczną współpracę z bankiem.

Santander Innovation Day – współpraca banku i startupów

Co oferują wspomniane startupy? Cashy to platforma B2B do rozliczeń faktur z opcją premii za wcześniejszą płatność. AdEmotions ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na wysokiej jakości dane. Platforma łączy dostępne na rynku dane demograficzne, geolokalizacyjne, społeczno-ekonomiczne i behawioralne z wiedzą na jeszcze głębszym poziomie – kim są obecni i potencjalni klienci, jaką mają osobowość, jakie wyznają wartości, jakie są ich preferencje estetyczne

Loyalty Tool to z kolei rozwiązanie lojalnościowe dla firm do aktywizacji i zwiększania zaangażowania klientów przekształcając każdą transakcję w relację. Jeśli chodzi o RevDeBug to startup oferuje narzędzie upraszczające diagnozowanie oraz identyfikowanie błędów w oprogramowaniu. Umożliwia ono śledzenie zmian zachodzących w programie, cofanie się w czasie do miejsca wystąpienia błędu i jego naprawę). BillTech to platforma do opłacania rachunków. Daje możliwość zarządzania rachunkami w łatwy sposób i opłacać je tylko jednym kliknięciem. Natomiast QuantumCX oferuje sensor, który potrafi wykryć uśmiechy klientów i pracowników. W odpowiednich momentach rozmowy np. na początku i na końcu pracownikom przyznawane są punkty za uśmiechy.

O kilku wspomnianych wyżej fintechach mogliście już przeczytać na łamach Fintek.pl. BillTech współpracuje między innymi z ING Bankiem Śląskim, gdzie jest dostawcą technologii w serwisie Moje Usługi. Z kolei Quantum CX brał udział w akceleratorze PKO Banku Polskiego, a ich liczenie uśmiechów wzbudziło nawet zainteresowanie Rzecznika Praw Obywatelskich – w obronie fintechu stanął prezes PKO BP.