Nowa platforma jest już po fazie testowej i rozpoczęto proces przenoszenia pierwszych klientów biznesowych. Docelowo będą z niej korzystać wszyscy klienci firmowi i korporacyjni. Proces został rozłożony na fazy, podczas których udostępniane będą nowe funkcjonalności platformy i będzie kontynuowany w nadchodzących kwartałach. Każde przeniesienie klienta do nowej wersji bankowości elektronicznej dla firm zostanie poprzedzone bezpośrednim kontaktem ze strony bankiera.

Nowy serwis iBiznes24 od Santander Bank Polska

W nowej odsłonie platforma iBiznes24 została poprawiona przede wszystkim pod względem warstwy UXowej. Wprowadzone zmiany mają służyć szybszej i łatwiejszej obsłudze finansów online w Santander Bank Polska. Dla użytkowników przygotowano nowy wygląd pulpitu bankowości elektronicznej i powitalny system wdrożeniowy na platformie, tzw. „onboarding”, który przeprowadzi klienta przez nowy układ strony, wszystkie dostępne funkcjonalności.

Dodatkowo, wprowadzona została ikonka „pomoc”, która jest widoczna z dowolnego miejsca w systemie i pomaga szybko uzyskać podpowiedź do czego służą poszczególne przyciski i zakładki. Klienci mogą także korzystać z wyszukiwarki, która ułatwi odnalezienie niezbędnych informacji dot. wykonanych transakcji czy zleceń. W nowym centrum powiadomień, można znaleźć informacje o wygenerowanych raportach, ważnych wiadomościach w poczcie lub o pozostałym czasie do wygaśnięcia sesji.

Nowa funkcja ustawień domyślnych pozwala klientom na personalizację parametrów transakcji. Na przykład w przelewach można wybrać domyślne waluty, rachunki i określić tryb wysyłki.

Prac grupowa – jak to działa?

Nową funkcją w systemie jest możliwość pracy grupowej. Klienci banku mogą wymieniać się informacjami za pomocą wbudowanego systemu komentarzy ze swoimi współpracownikami. Mogą także śledzić, które elementy systemu, w jaki sposób i przez kogo zostały zmodyfikowane. Centrum powiadomień dostępne w nowym iBiznes24 zbiera te informacje, a następnie w zależności od sprawowanej przez użytkownika roli, przedstawia mu listę powiadomień.

Nowy iBiznes24 jest także dostosowany do urządzeń mobilnych. Został stworzony w systemie Responsive Web Design, dzięki któremu strona bankowości elektronicznej dostosowuje się do każdej przestrzeni roboczej ekranu, niezależnie od rodzaju urządzenia, na którym użytkownik będzie chciał z niej korzystać.