To pierwsze tego typu rozwiązanie płatnicze w polskiej branży zarządzania wierzytelnościami – czytamy w komunikacie Blue Media. Jak to działa? Klient Kruka musi podać swój PESEL oraz numer sprawy, którą chce opłacić na stronie system.e-kruk.pl. Na podstawie tych informacji serwis identyfikuje zadłużenie. Po wybraniu kwoty spłaty i przekierowaniu do strony Blue Media, klient wybiera opcję płatności – BLIK, kartę debetową lub szybki przelew bankowy – i autoryzuje płatność.

Współpraca Blue Media i firmy Kruk

Rozwiązanie jest skierowane do osób, które chcą spłacić swoje zadłużenie za jednym razem. Klienci, którzy korzystają z usługi jednorazowo nie mają potrzeby zakładania konta w serwisie e-kruk.pl. Z kolei dla stałych klientów rozwiązanie spłaty bez logowania jest po prostu bardzo wygodne i oszczędza ich czas.

Usługa płatności bez logowania jest autorskim rozwiązaniem Blue Media. Branża zarządzania wierzytelnościami, podobnie jak wiele innych sektorów, przechodzi cyfrową rewolucję. Kiedyś klienci musieli spłacać swoje zobowiązania osobiście, później spłacali je na poczcie lub samodzielnie wykonywali przelew. Rozwój elektronicznych biur obsługi klienta sprawił, że coraz więcej podmiotów zaczęło oferować także szybkie płatności online.

Przy okazji warto przypomnieć, że pod koniec marca Blue Media umożliwiło także opłacanie faktur za pomocą Apple Pay u takich dostawców jak Orange, innogy, NC+, Energa, czy PGE.