BotPay to rozwiązanie dedykowane małym i średnim e-sklepom, działającym w oparciu o najpopularniejsze platformy e-commerce i prowadzącym już sprzedaż online. Instalacja wtyczki z chatbotem pozwoli bezkosztowo i samodzielnie uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży w ramach social commerce.

Chatbot na Messengerze wesprze e-commerce. BotPay od Koda Bots

Wtyczka jest już dostępna dla sklepów opartych o Woocommerce od WordPress (plugin pozwalający zmienić WordPress w sklep internetowy). Docelowo powstaną wersje do pobrania także dla wielu innych platform e-commerce’owych.

BotPay to bezpłatne narzędzie do pobrania z repozytorium strony WordPressa. Po jego instalacji w Messengerze sklepu na Facebooku zostanie utworzony chatbot, który automatycznie pobierze także zdjęcia produktów i ich opisy z bazy WordPress. Instalacja pluginu ma zająć około 10 minut.

Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy mają już podpisaną umowę z dostawcą płatności – Tpay. Transakcje odbywają się z wykorzystaniem płatności BLIK. W przyszłości narzędzie będzie rozwijane o kolejnych operatorów płatności.

Social commerce na fali wzrostowej

– Sprzedaż konwersacyjna to otwarcie się na klientów, dla których zwykły sklep stał się zbyt „chłodny”. Na co dzień sam komunikuję się ze znajomymi głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dlaczego sklep nie miałby wyjść mi naprzeciw i dać możliwość zakupu właśnie poprzez rozmowę na Messengerze? – zastanawia się Mateusz Wachowski, Key Account Manager w Tpay.

– Cieszę się, że jako Tpay mogliśmy zaoferować płatności w tym narzędziu jako pierwsi na rynku. Wdrożenie BLIKA w Messengerze to nie tylko intuicyjne i szybkie zakupy w komunikatorze, ale też ciekawa i spersonalizowana forma, którą można znakomicie wykorzystać w marketingu. Widząc rozwój chat-commerce na świecie jestem przekonany, że już wkrótce stanie się to nowym standardem. – kontynuuje Mateusz Wachowski.

– Nasza wtyczka BotPay otwiera zupełnie nowe możliwości dla małych i średnich e-commerce’ów. Pozwala bowiem w kilka chwil i w kilku prostych krokach stworzyć dodatkowy kanał sprzedaży w postaci chatbota, w dodatku od razu zintegrowany z bazą WooCommerce i płatnościami BLIK. Cały proces zakupowy zostanie zamknięty w okienku czatu – łącznie z płatnością za wybrane towary i wybraniem sposobu i adresu dostawy zakupów – mówi Mariusz Pełechaty, CEO Koda Bots.