Operujący w Wielkiej Brytanii Starling Bank zalicza się do grona tzw. challengerów (inne to np. Monzo, N26), czyli banków operujących całkowicie online, umożliwiających założenie rachunku bankowego za pośrednictwem smartfona, oferujących usługi finansowe po atrakcyjnych cenach i jednocześnie charakteryzujących się wysokim poziomem user experience.

W ramach finansowania serii C Starling Bank pozyskał 60 mln funtów od Merian Global Investors i 15 mln funtów od QuantRes – funduszu założonego przez znanego inwestora Haralda McPike’a. W październiku 2018 roku McPike przekonywał, że Starling Bank to nowy Amazon w sektorze bankowym. Łącznie Starling Bank pozyskał od inwestorów ponad 140 mln funtów.

Pozyskane środki przeznaczone zostaną na dalszy rozwój produktów finansowych oferowanych dla konsumentów oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Milion klientów do końca 2019 roku

Od momentu uruchomienia aplikacji w 2017 roku Starling Bank pozyskał 460 tysięcy klientów detalicznych i 30 tysięcy klientów SME. Bank spodziewa się, że do końca 2019 roku będzie miał 1 mln otwartych rachunków.

Starling Bank udostępnia API dla stron trzecich w ramach tzw. marketplaceu, które mogą wpiąć się do infrastruktury banku i w związku z tym oferować swoim klientom zintegrowane usługi finansowe.

Wśród aplikacji do wpięcia znajdziemy m.in. PensionBee, która umożliwia zarządzanie swoim funduszem emerytalnym; apkę Flux, która pozwala uzyskać e-paragon i zniżki za zakupy w niektórych sklepach; KASKO, które pozwala na zakup ubezpieczenia podróżnego; wealthify, które pozwala klientom na inwestowanie w wybrane fundusze. Starling Bank sukcesywnie dodaje do swojego marketplace nowych partnerów – obecnie jest ich już 11.