W październiku StockAmbit S.A. powiększyła skład Rady Nadzorczej. Rolę przewodniczącego objął znany w środowisku bankowym dr Mieczysław Groszek. Natomiast nowym członkiem rady został Krzysztof Jurkowski.

Na platformie StockAmbit zebrano już ponad 4 mln PLN

Dwie pierwsze kampanie zrealizowane przez StockAmbit miały miejsce w III i na początku IV kwartału br. Za sprawą kampanii dla startupu z sektora MedTech – Holo4Med grono udziałowców firmy powiększyło się o 30 inwestorów, którzy łącznie wpłacili 1,76 mln zł. W ten sposób osiągnięto 69% celu maksimum, który założono dla tego projektu.

Na przełomie października i listopada br. przeprowadzono drugą kampanię, tym razem dla startupu Zonifero z sektora PropTech/WorkTech. W przypadku tej kampanii osiągnięto 94% celu maksimum, pozyskując w zakończonej ofercie publicznej 2,35 mln zł. Do grona akcjonariuszy Zonifero dołączyło 101 inwestorów.

– Z sukcesem przeprowadziliśmy dwie kampanie crowdfundingowe, opierając się niemal wyłącznie na własnych zasobach. Stworzyliśmy narzędzie, które po relatywnie krótkim czasie testów „na sucho” od razu musiało zadziałać w środowisku produkcyjnym. Warto też podkreślić, że ze względu na różne formy prawne i modele biznesowe naszych klientów, obie kampanie wymagały od nas indywidualnego podejścia i tworzenia za każdym razem nowych szablonów dokumentów, procedur itd. – wyjaśnia Radosław Jeziorski, CEO StockAmbit.

StockAmbit przygotowuje się do nowych regulacji

Zgodnie z zapowiedziami z czerwca br., StockAmbit intensywnie przygotowuje się do uzyskania zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na świadczenie usług crowdfundingu udziałowego. Wymóg uzyskania zezwoleń przez organizacje działające w obszarze crowdfundingu udziałowego jest efektem przepisów ramowej regulacji wspólnotowej Unii Europejskiej, czyli tzw. Rozporządzenia ECSP, które weszło w życie w listopadzie 2021 roku.

Poza przygotowaniami formalnymi, StockAmbit pracuje również nad kampanią marketingową, której celem będzie propagowanie idei kampanii crowdfundingowych wśród polskiego biznesu i inwestorów. Platforma zapowiada mocne działania, zmierzające do pozyskania nowych inwestorów, a także chętnych firm, które planują pozyskać kapitał drogą crowdfundingu udziałowego.

– Udowodniliśmy, że nasz model pracy polegający na kompleksowym wsparciu start-upów w organizacji ich ofert i przygotowanie obszernych materiałów informacyjnych o nich przeznaczonych dla inwestorów sprawdził się. Jestem przekonany, że niebawem będziemy mogli poinformować o kolejnych kampaniach realizowanych na platformie StockAmbit – dodaje Jarosław Mizera (na zdjęciu), COO StockAmbit.