Szopi.pl przeanalizowało koszyki klientów robiących zakupy online m.in. w Auchan, Biedronce, Carrefour czy Lidlu, w miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań czy Wrocław i wyciągnęło wnioski na temat zachowań zakupowych Polaków.

– Wraz z początkiem akcji #zostańwdomu, Polacy zwiększyli aktywność w sklepach internetowych oferujących zakupy spożywcze z dostawą do domu. Porównując obecną sprzedaż ze sprzedażą sprzed 5 tygodni można zauważyć znaczne wzrosty zamówień w kategorii konserw mięsnych (wzrost o 88%), jaj (wzrost o 77%) oraz warzyw i konserw rybnych (wzrost o 74%) – powiedziała Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Zarządzający Szopi.pl.

Ryż, makaron, kasza

Dane Szopi dodatkowo wskazują na zwiększone zapotrzebowanie na produkty suche czyli ryż, makaron i kaszę (wzrosty kolejno o 73%, 72% i 68%), które pozostają dłużej przydatne do spożycia, co jest istotne z racji ograniczeń związanych z wychodzeniem z domu. W porównaniu z czasem sprzed pandemii, klienci Szopi chętniej kupują również papier toaletowy (wzrost o 71%), a także owoce (wzrost o 68%).

Model zakupów Szopi polega na wybraniu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony www.szopi.pl produktów z określonego sklepu stacjonarnego. Zakupy są kompletowane i dostarczane pod same drzwi przez dedykowanego, przeszkolonego szopera. Szopi oferuje program poleceń dla klientów, polegający na zapraszaniu znajomych do korzystania z usługi.