Sztuczna inteligencja to bat na oszustów

Fintek
Fintek
#Cyberbezpieczeństwo
Opublikowano: 10 lipca 2019 Aktualizacja: 10 lipca 2019

Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję oraz biometrię to najważniejsze elementy przeciwdziałania nadużyciom – to główny wniosek z badania przeprowadzonego przez Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) i SAS.

Biznes ponosi gigantyczne straty w związku z nadużyciami. Tylko w sektorze finansowym w Polsce mówimy o kwocie ok. 600 mln PLN rocznie. To tak jakby oszuści ukradli 10 tys. średniej klasy samochodów. Z raportu EY „Nadużycia w sektorze finansowym” wynika, że w 2018 roku 32% organizacji z powodu oszustw straciło od 1 mln PLN do 10 mln PLN. Próżno szukać profesjonalnego podmiotu, który nie posiada wyspecjalizowanej komórki lub podmiotu do wykrywania nadużyć.

Pomimo znacznego rozwoju technologicznego tylko 13% organizacji wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do wykrywania i zapobiegania temu zjawisku. Jednak prognozy wskazują, że w okresie 2-3 lat tego rodzaju rozwiązania planuje wdrożyć 25% podmiotów. Już do 2021 roku 72% organizacji przewiduje wdrożenie zautomatyzowanego monitoringu, systemów raportowania wyjątków i wykrywania anomalii.

Biometria najlepsze czasy ma dopiero przed sobą

Na Fintek.pl dosyć często poruszamy temat biometrii. Odmieniamy ją przez wszystkie przypadki. Poziom wykorzystania technologii biometrycznych jest już zaawansowany, ale prawdziwy boom na jej powszechne zastosowanie dopiero przed nami. Biometria to metody weryfikacji wykorzystujące np. odczyt linii papilarnych, tęczówki oka czy kształtu twarzy (tzw. Face ID). Obecnie technologie te wykorzystuje ok. 25% podmiotów, ale do 2021 roku odsetek ten zbliży się już do 50%.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

sztuczna-inteligencja-to-bat-na-oszustow