SmartyMeet to nowy projekt zespołu, który stworzył Synthrone, platformę narzędzi do automatyzacji procesów w handlu elektronicznym, między innymi w branży FMCG i beauty. Teraz budują oni rozwiązanie usprawniające efektywność spotkań online – asystenta AI o nazwie Boe (czyt. Boł). Uczestniczy on w videorozmowach jako doradca, tłumacz, a także wsparcie techniczne będące zintegrowane m.in. z bazą wiedzy klienta.
Sztuczna inteligencja pomoże w rozmowach wideo
To narzędzie reprezentuje rynek inteligentnych wirtualnych asystentów (IVA – intelligent virtual assistant). Według danych Grand View Research rynek ten był wart w 2020 roku ponad 5,82 biliona dolarów, a w 2028 roku ma osiągnąć wartość 51,9 biliona dolarów, tym samym rosnąc w tempie 28,5% rocznie.
Wspomniany Boe odciąża zespół m.in. przełamując bariery językowe podczas videorozmów, pełniąc funkcję lektora (jak w filmach) i jednocześnie tworząc notatki ze spotkań, które są automatycznie przesyłane do własnego systemu CRM. Boe podpowie nam również, czy poruszyliśmy wszystkie istotne kwestie na spotkaniu zawarte w playbook-u sprzedażowym oraz wyszuka i zaklasyfikuje w wypowiedzi słowa naznaczone emocjonalnie: zarówno te pozytywne, jak i negatywne.
W perspektywie kilku miesięcy twórcy startupu SmartyMeet zamierzają wejść na rynek brytyjski, zintegrować system z globalnym dostawcą systemu CRM oraz rozpocząć rundę inwestycyjną.