Warta obecnie wykorzystuje sztuczną inteligencję w ramach całej swojej działalności samochodowej, aby wizualnie weryfikować, w jaki sposób naprawiane są wszystkie roszczenia w jej ogólnopolskiej sieci – zakomunikowała dziś firma.

Tractable zapewnia ocenę uszkodzeń

Rozwiązanie z zakresu sztucznej inteligencji, stworzone przez firmę Tractable, wykorzystuje komputerową technologię rozpoznawania obrazu do oceny uszkodzeń pojazdów.

Sztuczna inteligencja została w pełni wdrożona w ramach działalności Warty z początkiem 2020 roku, po pomyślnie zakończonym w 2019 roku programie pilotażowym. Umożliwia Warcie weryfikację wszelkich roszczeń z zakresu napraw samochodowych w czasie rzeczywistym i została już użyta w dziesiątkach tysięcy prawdziwych przypadków roszczeń w całym kraju.

– Korzystając ze sztucznej inteligencji firmy Tractable, możemy zagwarantować, że każde roszczenie zostanie naprawione właściwie dla uszkodzeń i zgodnie z technologią zapewnioną przez producenta samochodu – powiedział Jakub Polnik, kierownik projektu w Warcie.

Wcześniej Warta mogła wybrać jedynie część swoich roszczeń do przeglądu wizualnego – procesu o charakterze manualnym, który pochłaniał dużo czasu i znaczne zasoby i musiał zostać ukończony przed przystąpieniem do napraw.

Zgłoszenia obarczone nieprawidłowościami są zgłaszane inżynierom wraz ze wszystkimi informacjami i zdjęciami niezbędnymi do ich rozwiązania – pomagając Warcie dokonać przeglądu każdego zgłoszenia nawet trzy razy szybciej.

Międzynarodowe rozwiązanie

Sztuczna inteligencja Tractable uczy się na milionach zdjęć i ludzkich decyzjach obejmujących miliony historycznych napraw. AI pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami.

Do tej pory sztuczna inteligencja Tractable przetworzyła roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld USD dla największych ubezpieczycieli na świecie, w tym Ageas UK, Covéa (największy ubezpieczyciel samochodowy na rynku francuskim) oraz Tokio Marine i MS&AD (najwięksi ubezpieczyciele samochodowi w Japonii).

W ciągu dwóch najbliższych lat Warta planuje całkwcie zautomatyzować obsługę. Warta usprawnia swój system ubezpieczeń również integrując go z CEPiK.