Wśród inwestorów jest m.in. Element Ventures, Middle Game Ventures, Nineyards Equity i Visa – czytamy w serwisie Finextra. Minna współpracuje m.in. z Danske Bank, Lloyds, Swedbank i ING.
Funkcje, które dostarcza, pozwalają na zarządzanie subskrypcjami w ramach aplikacji bankowych – jest ciekawy trend rozwoju w ramach PFM (personal finance management) – bardzo też oczekiwany przez konsumentów, którzy – jak wynika z danych Minnma – na przeciętnie miesięcznie korzystają z subskrypcji o wartości ok. 300 funtów. Do 2025 roku ta kwota ma zwiększyć się do 459 funtów, ale to ostrożne założenie.
Subskrypcje rosną jak na drożdżach
Minna powstała w 2016 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie konsumentów coraz chętniej korzystających z płatnych usług subskrypcyjnych. Rynek rozwija się w dynamicznym tempie – jeszcze do niedawna subskrypcje kojarzyły się głównie z usługami streamingu muzyki lub video online. Dzisiaj w ramach subskrypcji można zamawiać zakupy spożywcze czy pokarm dla zwierząt.
Obecnie przeciętny Polak korzysta z 4 usług subskrypcyjnych, ale ta liczba będzie rosnąć – o tym dlaczego tak będzie oraz jak zarządzać subskrypcjami można posłuchać w podcaście z Igorem Zacharjaszem, dyrektorem w Studiu Innowacji Visa w Warszawie.
/LP