Amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne warte jest już prawie 32 miliardy dolarów, a według szacunków ekspertów, za 10-15 lat może przeskoczyć nawet Apple (wartość 544 mld USD). Samochody Tesla Motors są niezwykle popularne wśród przedsiębiorców z Doliny Krzemowej, a ich posiadanie jest wyznacznikiem statusu i dowodem podążania za trendami.

Poniżej dane wzrostu wartości Tesla Motors:

  • 2012 r.- 5 mld USD,
  • 2013 r.- 6 mld USD,
  • 2014 r.- 16 mld USD,
  • 2015 r.- 26 mld USD,
  • 2016 r.- 32 mld USD.

A tak prezentuje się wzrost cen akcji TM:

Źródło: nasdaq.com

Źródło:
nasdaq.com

 

Już na podstawie powyższych danych łatwo zauważyć tendencję wzrostową, którą notuje przedsiębiorstwo. Tesla Motors powstał w 2003 roku, a jego siedziba mieści się w Palo Alto w Kaliforni, centrum biznesowym Doliny Krzemowej. Firma produkuje sportowe samochody elektryczne oraz urządzenia z dziedziny przechowywania energii. Dyrektorem generalnym i głównym architektem Tesla Motors jest Elon Musk.

Recepta na sukces Tesla Motors

Punktem zwrotnym w historii firmy było wypuszczenie na rynek w 2013 roku flagowego produktu, Modelu S. Model ten pobił rekordy sprzedaży, bijąc na głowę Porsche, Land Rovera, Fiata czy Jaguara. Najnowszy Model X jest pierwszym SUV-em wyprodukowanym przez firmę, a na rynku znajduje się od 2015 roku. Ceny modeli Tesli oscylują w granicach 400-500 tysięcy złotych.

Szukając recepty na sukces Tesla Motors należy zwrócić uwagę na bardzo szeroką wiedzę ekspertów TM (know-how), charyzmatycznego prezesa oraz odrobinę szczęścia. Elon Musk posiada ogromne doświadczenie i jest postacią rozpoznawalną w świecie biznesu. Współtworzył między innymi PayPal i SpaceX. Tesla potrafi dzięki temu trafiać ze swoimi koncepcjami w odpowiedni czas i miejsce, co przekłada się na ogromne zyski. Tesla Motors kieruje się starą zasadą, aby robić wszystko po kolei i skupiać się na jednym produkcie.

Firma skierowała swoje działania na świeżo powstający rynek, co pozwoliło go zmonopolizować dzięki świetnemu zapleczu intelektualnemu i doświadczeniu Muska. Co najważniejsze, Tesla potrafił utrzymać się na fali wznoszącej i sprawić, że ich samochody stały się upragnioną marką dla wielu klientów.

Sukces Tesla Motors wiąże się nie tylko ze świetnymi wynikami sprzedaży samochodów, ale również z postrzeganiem firmy jako pioniera nowych rozwiązań oraz jednego z niewielu niezależnych producentów samochodów, którzy odnieśli sukces. Wszystko to sprawia, że Tesla znajduje się obecnie na świeczniku, a obracając się w kręgach biznesowych modnie jest posiadać ich produkty.

/RT