Sylwia Chada
Sylwia Chada, TikTok

Przyszłość social e-commerce?

TikTok to bijący rekordy popularności serwis społecznościowy działający w formie aplikacji na smartfona. Konto na TikToku ma już niemal 1 miliard ludzi na całym świecie. Serwis umożliwia publikację krótkich filmów video, które okraszone motywem muzycznym oglądane są przez miliony ludzi na całym świecie. Fenomen TikToka otworzył nowe kanały sprzedaży dla e-commerce, jak również przyczynił się do rozwoju nowej kategorii influencerów nazywanych „TikTokerami”.

Sprzedaż na TikToku może napędzić biznes. Influencerzy promują marki i ich produkty. Użytkownicy mogą kupić je bezpośrednio korzystając z szybkich płatności, a więc też… rozwiązań fintech.

TikTok zatrudnia w Polsce

TikTok na dzisiejszej konferencji prasowej zainaugurował otwarcie biura w Polsce. Szefową TikToka w tej części Europy jest Sylwia Chada – manager z wieloletnim doświadczeniem. Firma zamierza zatrudnić kilkudziesięciu pracowników – głównie ekspertów i managerów z obszaru nowych technologii, marketingu, reklamy oraz mediów. Polska to ważny kierunek rozwoju dla TikToka, ale prócz naszego kraju, polski oddział będzie centrum rozwoju dla rynków węgierskiego, czeskiego i rumuńskiego.

Głównym zadaniem warszawskiego zespołu będzie wspieranie firm w rozwoju ich obecności marketingowej na TikToku oraz budowanie świadomości platformy
w regionie.

– W czasach pandemii jeszcze bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy w naszym życiu treści, które choć przez chwilę wywołają w nas uśmiech i radość. Taki jest właśnie TikTok – autentyczny i radosny, a co więcej pozwala wydobyć drzemiącą w każdym
z nas kreatywność, tworząc dla każdego użytkownika bezpieczne miejsce do twórczej ekspresji. TikTok pomaga łączyć ze sobą ludzi z całego świata, niezależnie od ich miejsca zamieszkania, wieku czy doświadczeń. Bardzo się cieszę, że ja i mój zespół będziemy mieli przyjemność wspierać rozwój społeczności TikToka w Polsce oraz pozostałych krajach regionu, a także przedstawiać jego niezwykłe możliwości naszym partnerom biznesowym – powiedziała Sylwia Chada.

100 mln użytkowników w Europie

Tylko w Europie TikTok zarejestrował 100 milionów aktywnych kont. Sama aplikacja znajduje się też w pierwszej setce najbardziej wartościowych marek na świecie i w pierwszej dziesiątce, w kategorii rozrywka.

– W Polsce TikTok został przyjęty z wielkim entuzjazmem, a w ubiegłym roku odnotowaliśmy wzrost liczby naszych użytkowników o kilkadziesiąt procent. W 2020 roku zrealizowanych zostało ponad 600 kampanii dla największych marek w regionie, takich jak Lidl, McDonald, Hortex, mBank, L’Oréal czy Samsung. Jestem pewna, że już wkrótce do grona naszych partnerów dołączy jeszcze więcej polskich i międzynarodowych marek – dodaje Sylwia Chada.

Jednym z głównych priorytetów TikToka jest troska o bezpieczeństwo swojej społeczności i pomoc młodym ludziom w tworzeniu ich tożsamości w Internecie. Realizując ten cel TikTok wprowadził w połowie grudnia zeszłego roku znaczące zmiany uruchamiając funkcję „Family Pairing”, a w połowie stycznia dodatkowe rozwiązania w zakresie prywatności kont użytkowników w wieku 13-15 lat, które domyślnie będą ustawione jako prywatne. Jest to przykład jednego z wielu działań, jakie TikTok realizuje w temacie bezpieczeństwa.

/Fintek.pl/Informacja prasowa