– Dlatego gaming, który jednocześnie angażuje i inspiruje swoją wizualną opowieścią, idealnie wpisuje się w wartości naszej platformy – mówi Anna Błaszczyk, Content Strategist & Partnership Manager w TikTok Polska.

Polska społeczność gamingowa na TikToku

Gaming to istotny element strategii dla TikToka na 2021 rok. Na platformie swoje profile posiadają twórcy gier, sklepy ze sprzętem elektronicznym (@x-kompl), zawodowi gracze (@lotharhr, @inetsaju, @donpago3, @ewron, @izaklive). Zaobserwować można także wiele  profili e-sportowych, jak profil Polskiej Ligi Esportowej (@ple.gg) czy redakcji @esportnow.

Ponadto do gamingu na TikToku zaliczają się również efekty AR i stickery, które stanowią część ekosystemu w aplikacji jako mini-gry – m.in. #submarinegamechallenge, piłkarski efekt #rzutykarne czy #pisanka.

Polscy użytkownicy TikToka chętnie biorą udział w hashtag challengach, tak jak w przypadku #PlayTogether.

TikTok Polska zaprasza agencje gamingowe i influencerskie do współpracy. Firma otwarta jest na pozyskiwanie i aktywne wspieranie nowych talentów w ramach rozwoju gamingu jako kategorii contentowej.

Wybrani influencerzy tworzący treści na platformie mogą skorzystać ze szkoleń lub doradztwa strategicznego.

Twórcy mają możliwość dołączenia do grona ambasadorów, których TikTok informuje o trendach, viralach i trendującej muzyce. Twórcy zachęcani są do regularnego udziału w transmisjach na żywo, które mają również opcję monetyzacji, czyli tzw. tipów.