Partner serwisu Visa dla biznesu

„Touchless check-out” – korzyści eParagonu dla detalistów i konsumentów

Fintek
Fintek
#Fintech
Opublikowano: 27 maja 2020, 16:24 Aktualizacja: 27 maja 2020, 16:25

Jesteśmy świadkami dokonujących się zmian behawioralnych konsumentów i interakcji zakupowych. Powszechne zagrożenie zdrowia i życia wywołane rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 wpłynęło na przyspieszenie rozwoju płatności bezgotówkowych, cyfrowych potwierdzeń płatności, jak i samej transakcji w postaci eParagonu. Wdrożenie elektronicznych paragonów jest nie tylko kolejnym elementem cyfryzacji polskiej gospodarki, ale przede wszystkim dużym udogodnieniem dla detalistów oraz samych konsumentów.

Już niedługo rusza pilotaż e-paragonów. Co wiemy o projekcie?

Obecnie w Polsce drukujemy rocznie ponad 12 miliardów paragonów, co w przeliczeniu oznacza zużycie ponad 600 000 kg papieru. Wdrożenie usługi eParagonów przyniesie detalistom znaczne oszczędności związane z dotychczasową obsługą wydruków.

Zarówno konsumenci, jak i detaliści oczekują coraz większych innowacji, które zapewnią im bezpieczeństwo, udogodnienia procesowe, transparentność i wymierne – w tym materialne – korzyści. Bezkontaktowa obsługa transakcji (“touchless check-out”), propagowana przez stronę rządową i przedstawicieli rynku, może wkrótce stać się powszechnym standardem i zaspokoić oczekiwania obu stron.

Zdaniem Cezarego Pierzana, prezesa Platformy Detalistów, eParagon spełni kluczowe oczekiwania przedsiębiorców oraz będzie gwarantować prywatność. Platforma Detalistów pracuje nad rozwiązaniem, które sprawi, że już od sierpnia każdy sprzedawca będzie mógł wydawać elektroniczny dowód zakupu na urządzenie mobilne klienta.

Korzyści dla detalistów

Korzyści płynące z transformacji cyfrowej w handlu, m.in. wystawiania eParagonów, pozwolą na obniżenie kosztów operacyjnych, podnoszenie jakości usług i usprawnienia procesu sprzedaży, zwiększenie transparentności transakcji czy ułatwienie obsługi posprzedażowej klientów.

Korzyści dla konsumentów

Dobrowolny, powszechny dostęp do cyfrowego dowodu zakupu ułatwi również życie zainteresowanych konsumentów. Wykorzystanie smartfona w roli portfela jest dziś – dla istotnej części konsumentów – naturalnym sposobem nabywania produktów i płacenia za usługi. Urządzenia mobilne mogą być bezpiecznym i wydajnym repozytorium oraz nośnikiem różnych danych, które w tej chwili rozproszone są na wielu, często fizycznych nośnikach. Paragony papierowe są kłopotliwe dla kupujących – łatwo je zgubić czy zniszczyć. eParagon zapewni znacznie większą trwałość dowodów zakupu oraz łatwość ich gromadzenia i wyszukiwania np. pod kątem analizy wydatków, reklamacji czy zwrotów.

Wprowadzenie eParagonu wpłynie również korzystnie na ograniczenie tzw. „szarej strefy”, która – jak szacuje FROB – powoduje straty budżetu państwa na poziomie 5-10 mld zł rocznie. Przypomnijmy, że FROB wyszedł z inicjatywą, której celem jest szybkie i sprawne wdrożenie eParagonu do masowego obrotu m.in. poprzez wypracowanie stosownych standardów samoregulacyjnych.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

touchless-check-out-korzysci-eparagonu-dla-detalistow-i-konsumentow