Traficar ma już 150 tysięcy klientów

Traficar auto

Traficar był pierwszą firmą w Polsce, która zaczęła udostępniać wynajem samochodów na minuty. Obecnie we flocie Traficara znajduje się 1600 aut, z których korzysta ponad 150 tys. klientów.

Carsharing to nowa usługa wprowadzona na rynek polski jesienią 2016 roku przez startup Traficar, którego twórcą jest Express Car Rental – wypożyczalnia samochodów z Krakowa. Pomysł, zaczerpnięty z USA i Wielkiej Brytanii, stanowi alternatywę dla komunikacji miejskiej, korporacji taksówkarskich oraz przewoźników takich jak Uber czy MyTaxi.

Udogodnienia dla klienta

Użytkownik zakłada aplikację, podając swoje dane personalne oraz podpina kartę płatniczą, podobnie jak w aplikacjach typu Google Pay i Apple Pay. Firma pracuje obecnie nad funkcją „portmonetki”, która polega na zasileniu aplikacji przelewem lub BLIKIEM.

Ceny oferowane przez Traficar są konkurencyjne w stosunku do innych przewoźników: cena za rozpoczęty kilometr jazdy to 80 groszy, a za minutę postoju – 10 groszy. Klient za pośrednictwem aplikacji wynajmuje samochód, przejeżdża z punktu startowego do miejsca docelowego, nie martwi się o parking, paliwo, serwis, mycie czy sprzątanie, bo wszystkie koszty są po stronie operatora. Po każdym zakończonym wynajmie przewoźnik automatycznie obciąża kartę płatniczą kwotą za przejechane kilometry czy czas postoju. Użytkownik dostaje potwierdzenie płatności i informację, jaka kwota została pobrana z jego konta.

Na razie w Traficarze dostępne są dwie opcje. Można zarezerwować samochód, który jest w okolicy, i będzie on czekać na klienta 20 minut. Można też ustawić sobie „radar”, czyli wybrać opcję: „szukaj dla mnie samochodu od godz. 6:00 rano w promieniu do 1 kilometra od ustawionej lokalizacji początkowej”.

Kim są klienci?

Usługa na początku przyciągała szczególnie osoby młode, dla których jest to tani sposób przemieszczania się. Obecnie staje się coraz bardziej popularna i korzystają z niej już mieszkańcy większych miast Trójmiasta, Małopolski, Wielkopolski i Śląska, a także Warszawy i okolic. Często sięgają po to rozwiązanie cudzoziemcy pracujący w Polsce, nie trzeba bowiem posiadać adresu zameldowania w danym mieście, aby się zarejestrować.

Partnerstwo ma znaczenie

Obecnie firma ma dwóch partnerów strategicznych: Renault, który dostarcza samochody leasingowane przez przewoźnika oraz Orlen, na którym są tankowane oraz serwisowane i parkowane auta. Traficara zasila flota Renault Clio, a TrafiCargo – Renault Kangoo Van. Obecnie Traficar i Renault prowadzą akcję promocyjną: od początku sierpnia 2018 r. do lutego 2019 r.

Renault udostępnia 9 samochodów elektrycznych w ramach Renault Traficar Zoe Roadshow. Jej celem jest pokazanie użytkownikom, jak działają samochody elektryczne. Opłaty są takie same, jak w zwykłym carsharingu. Te samochody krążą po całej Polsce. Więcej o historii firmy i początkach carsharingu w Polsce dowiesz się z wywiadu udzielonego Fintek.pl przez Konrada Karpińskiego, Dyrektora Operacyjnego Traficara.