Skąd decyzja o wycofaniu większości floty z aglomeracji warszawskiej? Traficar tłumaczył, że musi zweryfikować swój model działalności w stolicy. Nieoficjalnie mówi się, że spółka nie wytrzymała konkurencji z innymi dostawcami – Panek Carsharing i w pełni elektrycznym innogyGo. Mieszkańcy Warszawy wciąż mogą jednak korzystać z wynajmu dostawczych aut pod szyldem TrafiCargo, który teraz staje się jeszcze bardziej ekologiczny.

Traficar zwiększa liczbę aut elektrycznych TrafiCargo

Od teraz łącznie 10 sztuk elektrycznych Renault Kangoo Van ZE jest do dyspozycji klientów pod sklepami IKEA w Krakowie, Gdańsku, Warszawie oraz w Poznaniu. To jeden z najpopularniejszych modeli dostawczych aut elektrycznych w Europie. Według danych producenta auta mają zasięg do 270 km i pomieszczą do 4 metrów sześciennych ładunku. Istotne znaczenie dla użytkowników mają także przywileje dla aut elektrycznych — bezpłatne parkowanie we wszystkich miastach i możliwość korzystania z buspasów.

Traficar wraz z IKEA dają klientom możliwość samodzielnego transportu zakupionych produktów do domu, dzięki wypożyczanym na miejscu samochodom na minuty. Ładowaniem i serwisowaniem aut zajmują się pracownicy Traficara, więc nie trzeba się martwić stanem baterii. Przed wynajmem należy jednak sprawdzić, czy zasięg pokazany na wyświetlaczu auta pozwoli na przebycie drogi do celu i powrót pod sklep, spod którego został wynajęty.

Jeśli zasięg jest mniejszy niż 20 km, należy zakończyć wynajem na wyznaczonych miejscach na parkingu IKEA. Do skorzystania z TrafiCargo wystarczy aktywne konto w aplikacji Traficar. Opłaty są takie same jak dla pozostałych aut dostawczych: 0,80 zł za każdy kilometr jazdy, 0,50 zł za każdą minut jazdy, 0,10 zł za minutę postoju (maksymalnie 75 zł na dobę za czas jazdy i postoju).

Flota dostawczych aut elektrycznych Traficara to aktualnie 10 pojazdów i są one dostępne pod sklepami: IKEA Gdańsk (3 auta), IKEA Poznań (2 auta), IKEA Warszawa Targówek (2 auta), IKEA Kraków (3 auta). Elektryczne TrafiCargo są oznaczone na mapie specjalnym pinem z błyskawicą, aby odróżniały się od spalinowych Renault Kangoo dostępnych pod IKEA.