Serwis Travelist zyskał popularność nie tylko wśród pasjonatów podróży wszelakich. Nawet gdy nie jesteś podróżniczym freakiem i wyjeżdżasz jedynie kilka razy w roku, w dodatku nie daleko – jest również dla Ciebie. Łączy w sobie najważniejsze funkcje popularnych serwisów turystycznych oraz możliwość rezerwowania całych pakietów pobytowych, nie tylko w Polsce, ale i zagranicą.

Czytaj także: Aplikacja Listonic – lista zakupów pod kontrolą

Pierwsza taka firma na rynku

Jakub Bączykowski, aktualnie prezes spółki, współtworzył projekt od samego jego początku w 2013 roku. Jego duże doświadczenie w branży, w połączeniu z zamiłowaniem do nowych technologii pomysłodawcy projektu – którym jest Tomasz Nowiński, zaskutkowało powstaniem nowego produktu turystycznego na polskim rynku.

Rok później Travelist wpadł w oko brytyjskiemu gigantowi na rynku usług e-travelowych, Grupie Secret Escapes. Negocjacje warunków okazały się owocne. Latem 2014 roku Travelist ogłosił połączenie się z Secret Escapes, przy zachowaniu własnego brandu. Wywalczył sobie 60 mln dolarów finasowania od Google Ventures i Octopus Investments.

15% z 60 mln powędrowało do Travelista, który już rok później ogłosił wejście na 4 kolejne europejskie rynki czeski, słowacki, węgierski oraz chorwacki, który działa na razie jako rynek zaopatrujący w oferty hotelowe.

Czytaj także: Aplikacja JustDrive – kto i dlaczego zerwał umowę?

Jak to działa?

Travelist nie jest typowym serwisem rezerwacyjnym, do którego sięgamy, gdy chcemy spędzić gdzieś noc. Serwis oferuje kompleksowe pobyty w hotelach i ośrodkach wypoczynkowych z gwarancją najlepszej na rynku ceny. Są to zawsze pakiety, a nie sam pokój w hotelu – czyli także, np. wyżywienie, spa, czy atrakcje inne dodatkoweJeśli klient znajdzie identyczną ofertę, ale tańszą – dostanie zwrot różnicy.

Korzyści ze współpracy dotyczą też drugiej strony tych transakcji, czyli właścicieli hoteli. Dla nich jest to opcja promocji i reklamy, w zakresie często wielokrotnie przekraczającym budżety jakimi dysponują w pojedynkę. Sama baza mailingowa Travelist ma już ponad 3,5 mln zarejestrowanych osób, do których kilka razy w tygodniu wysyłane są tematyczne mailingi z ofertami i inspiracjami. Serwis prowadzi intensywną kampanię online, a także kampanie TV.

Czytaj także: Telegram tworzy własny blockchain. Czy zbierze planowane 2 mld dolarów?

Chcesz sprawić prezent bliskiej osobie?

Klienci mają też możliwość poszukania inspiracji w periodyku wydawanym przez serwis – Magazynie Travelist. To sposób komunikowania się serwisu ze swoimi użytkownikami i podpowiadania im gdzie warto pojechać i co zobaczyć. W Magazynie użytkownicy mają wgląd do rankingów atrakcji turystycznych, porad ekspertów oraz mogą podziwiać piękne zdjęcia krajobrazu, czy zabytków.

Aby znaleźć ofertę wystarczy skorzystać z wyszukiwarki, w której można ustawiać filtry – termin podróży, odległość od danego miasta, czy kwotę, jaką chcemy przeznaczyć na pobyt. Travelist oferuje również opcję zakupu pobytu dla kogoś innego – w formie karty podarunkowej.

Każdy użytkownik może ocenić obiekt po pobycie i wstawić swój komentarz. W momencie, gdy zbiorą się minimum 3 opinie, pojawia się indywidualna ocena hotelu w skali 1-10, a komentarze są publicznie dostępne.

Czytaj także: Mój Carrefour – test Scan&Go

Rejestracja w sekundy

Serwis oferuje zatem nie tylko bardzo dobre ceny, ale też ogrom inspiracji. 8 na 10 osób, które kupiły pobyt za pośrednictwem serwisu pobyt w ogóle nie planowało wcześniej wyjazdu.

Jak założyć w nim konto? Wystarczy na stronie Travelist podać swój adres e-mail lub zalogować się przez Facebooka. Członkostwo w klubie jest bezpłatne.

Czytaj także: Cyber Strike – nowa gra mobilna typu run & shoot