Twisto to fintech oferujący płatności odroczone „kup teraz, zapłać później” w aplikacji. Po zarejestrowaniu klient może przesunąć płatność w dowolnym sklepie – internetowym i stacjonarnym – do 45 dni za darmo. Kwota na wydatki przyznawana przez Twisto zależy od decyzji użytkownika oraz jego zdolności kredytowej i może wynieść od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Fintech Twisto zwiększa limity wydatków

– Przyznając limit wydatków zachowujemy dużą ostrożność, musimy mieć bowiem pewność, że jest dopasowany do możliwości finansowych osoby, która go otrzyma. Twisto działa w Polsce od roku. W tym czasie przekonaliśmy się, że nasz model scoringowy (ocena zdolności kredytowej klientów) działa bardzo dobrze. Klienci spłacają zobowiązania na czas, a współczynniki NPL (kredytów zagrożonych) jest bardzo niski, znacznie poniżej średniej rynkowej. Dlatego mogliśmy zaproponować niemal połowie naszych klientów wyższe limity wydatków. Wiemy, że wiele osób na to czekało, szczególnie w okresie wzmożonych zakupów internetowych w okresie Black Friday i zakupów świątecznych. Klienci przyjęli naszą ofertę entuzjastycznie – mówi Adam Miziołek, country manager Twisto w Polsce.

Twisto ma w Polsce ponad 70 tys. zarejestrowanych, aktywnych klientów. Użytkownik aplikacji wykonuje średnio kilkanaście transakcji miesięcznie, dokonując zakupów w sklepach stacjonarnych (średnio 55 proc. liczby transakcji) i rosnącym udziale transakcji online (średnio 45 proc.). Główne kategorie produktów kupowanych z Twisto to artykuły spożywcze, odzież, kosmetyki i transport, jedzenie i napoje. Przeciętny użytkownik Twisto ma także 3 subskrybcje serwisów VOD o wartości blisko 50 zł każda. Od momentu rozpoczęcia pandemii COVID ta kategoria wydatków stale rośnie – czytamy w komunikacie.

Od początku października klienci Twisto mogą także korzystać z płatności Apple Pay. Takie rozwiązanie jest dostępne tylko dla posiadaczy płatnego planu Space.