Za pomocą BLIKA można zapłacić u agentów Warty za ubezpieczenie majątkowe. Według badania Kantar BLIK jest najbardziej rozpoznawalną marką w kategorii płatności w Polsce. Rozwiązanie ma już blisko 8 mln aktywnych użytkowników, którzy za pomocą BLIKA mogą nie tylko dokonywać płatności, ale także m.in. wykonywać przelewy na telefon.

Płatności BLIK dostępne u agentów Warty 

Dotychczas klient decydujący się na zakup polisy majątkowej u agenta Warty mógł sfinalizować płatność jedynie za pomocą gotówki lub przelewu bankowego. Teraz do grona akceptowalnych form płatności dołącza BLIK. Z tej metody można skorzystać zarówno w przypadku płatności jednorazowych, jak i przy rozłożeniu zobowiązania na raty.

W celu użycia nowego sposobu płatności przy zakupie ubezpieczenia, wystarczy podać adres email oraz sześciocyfrowy kod BLIK. Następnie standardowo klient musi potwierdzić operację w swojej aplikacji bankowej. Rozwiązanie jest dostarczana we współpracy z operatorem Przelewy24.

Obecnie trwa wdrażanie przez banki zbliżeniowego BLIKA, który umożliwia płatności w terminalach bez konieczności podawania sześciocyfrowego kodu. Jako pierwsi zyskali do niego dostęp wybrani klienci Banku Millennium. Następnie udostępnił go pierwszym grupom użytkowników PKO Bank Polski, a ostatnio wdrażanie płatności zbliżeniowych BLIKIEM zapoczątkował Alior Bank.