15 listopada 2018, 10:00:III Edycja Kongresu 590 - Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego - G2A Arena Jasionka 954 36-002 Rzeszów, Polska

Trwa strajk taksówkarzy. Uber zwiększa bezpieczeństwo użytkowników aplikacji

Uber

Uber wdraża w 38 krajach, w tym w Polsce, tzw. Safety Toolkit, czyli innowacyjne funkcje aplikacji mające zwiększyć poziom bezpieczeństwa w trakcie przejazdu, a także przejrzystość działania usługi. Tymczasem w Warszawie właśnie trwa protest taksówkarzy. Korkują miasto, dodzwonić się nie można, a ich aplikacje do zamawiania taksówki działają – pisząc dyplomatycznie – bardzo średnio. Taki to trochę protest producentów świec…

W najbliższym czasie firma udostępni nowy pakiet bezpieczeństwa milionom pasażerów, kierowców oraz dostawców korzystających z Ubera w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce. Otrzymają je również polscy użytkownicy.

Przede wszystkim – ochrona

Bezpieczeństwo od początku jest priorytetem dla Ubera. Dlatego firma postanowiła zadbać jeszcze bardziej o ochronę i komfort swoich pasażerów, wprowadzając szereg udogodnień, poprawiając przy tym także bezpieczeństwo swoich pracowników – przecież to w końcu oni spędzają najwięcej czasu w swoich samochodach, a nie klienci.

Wśród nowych funkcji znajdą się:

  • Przycisk Bezpieczeństwa – jego naciśnięcie pozwoli zadzwonić z poziomu aplikacji do obsługi pomocy i służb ratunkowych.
  • Zaufane Kontakty – dzięki tej funkcji użytkownicy Ubera będą mogli jednym kliknięciem udostępnić informacje o swojej podróży pięciu wskazanym osobom.
  • Centrum Bezpieczeństwa – specjalna zakładka, gdzie znajdą się przydatne informacje, m.in. kontakt do zespołu ds. bezpieczeństwa (infolinia działająca 24/7), informacje na temat kierowcy, samochodu, trasy, lokalizacji GPS oraz systemu ocen i komentarzy.
  • Powiadomienia dotyczące prędkości, z którą porusza się pojazd – ta funkcja ma przypominać kierowcom o utrzymywaniu bezpiecznej prędkości zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami.

Bezpieczny jak Uber

Wcześniej przedsiębiorstwo z inicjatywy CEO firmy, Dara Khosrowshahi, wprowadziło ubezpieczenia dla kierowców i dostawców od AXA (zasiłki chorobowe, ubezpieczenia na życie, na wypadek choroby oraz niepożądanych zdarzeń losowych itp.), udostępnianie trasy przejazdu swoim bliskim, limit godzin pracy kierowców (mający na celu minimalizację zmęczenia kierowców i tym samym niwelację ryzyka w trakcie jazdy) oraz anonimizację numerów telefonu. Widzimy więc w działaniach Ubera długofalową politykę, której podstawą jest dbałość o zaufanie swoich klientów. Firma chce z bezpieczeństwa uczynić swój znak rozpoznawczy spośród innych przewoźników osób na świecie.