Dzięki iUNIQA klienci mogą wygodniej kontaktować się z ubezpieczycielem. Istotną funkcją platformy jest zgłaszanie szkód – również w imieniu mieszkańców. Użytkownicy mogą samodzielnie likwidować szkody, korzystając ze specjalnego narzędzia na platformie. To najszybszy sposób zgłaszania tego typu szkód, ponieważ decyzja i wypłata odszkodowania przebiega nie dłużej niż w trzy dni – czytamy w komunikacie.

iUNIQA – nowa platforma prewencyjna dla klientów

Po zgłoszeniu szkody, iUNIQA pozwala na bieżąco monitorować jej status, uzupełniać dokumentację, skontaktować się z likwidatorem lub odwołać się od otrzymanej decyzji. Platforma pozwala także na archiwizację danych o szkodach – użytkownik będzie mógł sprawdzić historię szkodowości z ostatnich 36 miesięcy i pobrać wydane w tym czasie wszystkie decyzje odszkodowawcze. Na podstawie dostępnych na jego koncie statystyk i szczegółowych informacji o miejscach zdarzenia i przyczynach szkód łatwiej mu będzie podejmować decyzje np. o modernizacji budynków.

W iUNIQA użytkownicy znajdą również istotne informacje dla branży mieszkalnictwa, np. zalecenia po szkodach osobowych, opracowania, orzecznictwa i opinie prawne. Aplikacja wysyła też ostrzeżenia i komunikaty pogodowe. Dzięki współpracy z IMGW, klienci dostaną informacje o gwałtownie zmieniającej się pogodzie. To istotne, aby odpowiednio wcześniej zareagować i zapobiec ewentualnym szkodom.

Nowe insurtechowe rozwiązanie iUNIQA jest dostępne także jako aplikacja mobilna dla mieszkańców. Za jej pośrednictwem mogą oni samodzielnie zgłosić szkodę, również w trybie szybkiej ścieżki samodzielnej likwidacji. Mogą też mieć dostęp do informacji i materiałów przekazywanych przez spółdzielnię, zarządcę czy wspólnotę. Aplikacja będzie wysyłać powiadomienia o zmianie statusu szkody, przekazanych dokumentach, wydanych decyzjach w sprawie szkody, a nawet ostrzeże przed zbliżającą się gwałtowną zmianą pogody. iUNIQA jest dostępna na urządzeniach z systemem Android.