Urzędowe Paczkomaty działają już w kilku miastach – między innymi w Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie. Za pośrednictwem urządzenia InPost z Urzędu można odebrać m.in. dowód rejestracyjny pojazdu w przypadku wymiany z powodu braku miejsca na wpis dot. badania technicznego, wtórniki karty pojazdu, prawa jazdy, tablicy rejestracyjnej i dowodu rejestracyjnego. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

Dokumenty urzędowe w Paczkomacie. Usługa rusza w Krakowie

Paczkomaty InPost zostaną zamontowane przy trzech siedzibach Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców – przy al. Powstania Warszawskiego 10, na osiedlu Zgody 2 w Nowej Hucie i przy ul. Wielickiej 28A. Dokumenty można odebrać w maszynie znajdującej się przy tej siedzibie urzędu, w której składano wniosek. Jeśli wniosek został złożony elektronicznie, to dokumenty można odebrać z Paczkomatu przy al. Powstania Warszawskiego 10.

Składając wniosek w załatwianej przez siebie sprawie, należy zapytać urzędnika, czy możliwe jest odebranie dokumentów z Paczkomatu. InPost poinformuje przez sms na podany numer telefonu, gdy dokumenty będą czekać na odbiór skrzynce maszyny. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej otworzenia oraz maksymalny termin odbioru dokumentów z maszyny.

– Usługa pozwala zmniejszyć kolejki w urzędach – nasze urządzenie jest dostępne nie tylko w ich godzinach pracy, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Zainteresowanie usługą InPost Urząd 24 jest bardzo duże – zgłaszają się do nas dziesiątki kolejnych miast myślących o usprawnieniu pracy swoich urzędów za pośrednictwem naszych maszyn. Będziemy im pomagać – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.