Karty płatnicze są jedną z najpopularniejszych metod płatności w transakcjach w e-handlu. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w III kwartale 2024 r. wykonano nimi aż 79,8 mln transakcji online o łącznej wartości 13 mld złotych, co oznacza wzrosty o odpowiednio 4,3% i 3,4%.

PayU udostępnia Click to Pay dla wszystkich klientów Visa i Mastercard

Click to Pay to sposób płacenia za zakupy w internecie, którego celem jest wyeliminowanie potrzeby każdorazowego wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności online. Aby zarejestrować kartę w systemie, posiadacz karty powinien wprowadzić dane karty oraz jej właściciela na stronie płatności PayU.

Urządzenie, na którym dokonuje się rejestracji, można dodać do listy zaufanych, dzięki czemu zostanie ono rozpoznane podczas kolejnych zakupów, co umożliwi płatność bez podawania kodów. Przy następnej płatności w ramach bramki płatniczej PayU wystarczy kliknąć Click to Pay, a płatność zostanie automatycznie zrealizowana.

Usługa Click to Pay bazuje na międzynarodowym standardzie SRC (Secure Remote Commerce) opracowanym przez konsorcjum organizacji kartowych EMV Co. Wykorzystuje ona technologię tokenizacji, znaną z popularnych rozwiązań – takich jak np. portfele cyfrowe czy subskrypcje na platformach streamingowych. Token zastępuje rzeczywiste dane karty, zamieniając je w zaszyfrowany algorytm.

Click to Pay jest kompatybilny z różnymi urządzeniami, co oznacza, że konsumenci mogą dokonywać płatności zarówno za pośrednictwem telefonów komórkowych, laptopów, jak i komputerów stacjonarnych.

Rozwiązanie Click to Pay oferują także dwa banki działające w Polsce – Bank Pocztowy i VeloBank. Przykładowo użytkownicy aplikacji mobilnej Pocztowy i bankowości internetowej mogą dodawać swoje karty płatnicze Mastercard do Click to Pay.  Obecnie ten standard płatności jest dostępny poprzez Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay.