Na razie karta kredytowa Venmo dostępna jest dla wybranej grupy użytkowników, którzy mają dobre opinie, a ich konto było aktywne w ostatnich 12 miesiącach. Wybrani użytkownicy muszą posiadać aktualną wersję aplikacji mobilnej, bo jak w przypadku większości fintechów – karta jest wydawana i zarządzana z poziomu aplikacji mobilnej.

Cashback 3%,2% i 1% oraz kody QR

Venmo oferuje już karty debetowe, a teraz rozszerza usługę także o karty kredytowe. Wyróżniać ją ma 3% cashback za wydatki w kategorii produktów, w której użytkownik wydaje najwięcej. W przypadku drugiej najpopularniejszej u danego użytkownika kategorii cashback wyniesie 2%. Dla pozostałych kategorii cashback wyniesie 1%. Pierwsza i druga najpopularniejsza kategoria danego użytkownika aktualizuje się co miesiąc – w zależności od tego na co wydaje środki za pośrednictwem Venmo. W sumie jest ich osiem, a są to: sklepy spożywcze, restauracje i życie nocne, podróże, paliwo, transport, rachunki i media, zdrowie i uroda oraz rozrywka.

Karta co do zasady jest bezpłatna, tzn. Venmo reklamuje ją jako wolną od opłaty rocznej za korzystanie. Jednakże oprocentowanie APR (amerykańskie RRSO) wahać się będzie od 15,24% do 24,24%.

Na karcie QR może być umieszczony kod QR. Po jego zeskanowaniu znajomi użytkownika będą mogli łatwo przesłać mu środki via aplikacja Venmo (pod warunkiem, że też są jej użytkownikami). Za pośrednictwem apki można też zarządzać kartą – tutaj nie ma nic odkrywczego – użytkownik gdy np. zgubi plastik, będzie mógł go zablokować, a jednocześnie nadal korzystać z wirtualnej karty.

Venmo określane jest mianem sekretnej broni PayPala, bo w czasie pandemii płatności bezgotówkowe i transfery via aplikację mocno zyskały na popularności – co PayPal podkreśla w swoich raportach kwartalnych. W sumie fintech Venmo ma… aż 52 mln użytkowników.

/Fintek.pl