W styczniu 2020 r. Visa zaprezentowała światu rozwiązanie Tap To Phone. Umożliwia ono przyjmowanie płatności za pomocą urządzenia mobilnego z systemem Android i technologią NFC. Wystarczy pobrać aplikację, dokonać rejestracji i można akceptować płatności telefonem. To wszystko bez konieczności posiadania czytnika kart. Według danych Visa, w grudniu 2021 r. rozwiązanie to było dostępne na ponad 300 tys. urządzeń w 54 krajach.
Akceptacja płatności za pośrednictwem Visa Acceptance Cloud
Visa Acceptance Cloud to kolejny po Tap to Phone krok w stronę uproszczenia sposobu przyjmowania płatności. Dzięki zastosowaniu technologii chmurowej, pobieranie i ręczne aktualizowanie oprogramowania na urządzeniu płatniczym już nie będzie konieczna. Co więcej, rolę terminala w przypadku tego rozwiązania niekoniecznie musi spełniać telefon lub tablet, może to być np. lustro, czy samoobsługowy automat.
Obecnie trwa program pilotażowy tego rozwiązania w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, Afryce, Azji i Australii. W jego ramach testowane jest zastosowanie VAC w różnego typu biznesach jak sprzedaż detaliczna, restauracje, czy transport zbiorowy. W tym zakresie Visa współpracuje z fintechem Bleu oraz firmą Nobal Technologies, która opracowała własne smart mirror, czyli inteligentne lustro.
Visa zapewnia, że system POS działający w chmurze to bezpieczne rozwiązanie, które nie stoi na przeszkodzie do włączenia na urządzeniu innych niż przyjmowanie płatności funkcji, np. usług analitycznych, czy opcji odroczonych płatności (BNPL).