Podczas wydarzenia Product Drop, Visa podzieliła się informacjami o tym, w jaki sposób połączenie sztucznej inteligencji i cyfrowego handlu może zmienić to, jak konsumenci wyszukują i kupują produkty oraz usługi. W niedalekiej przyszłości będą oni umożliwiać agentom AI przeglądanie, wybieranie, kupowanie i zarządzanie zakupami w swoim imieniu. By jednak było to możliwe, agenci będą musieli zyskać zaufanie nie tylko użytkowników, ale również banków i sprzedawców.

Visa i zakupy ze sztuczną inteligencją

Visa ma zamiar wesprzeć budowanie zaufania w zakresie handlu opartego na AI, oferując dostęp do swojej sieci partnerom firmy – platformom AI, firmom technologicznym, bankom, fintechom, sprzedawcom i innym podmiotom – czytamy w komunikacie.

Głównym punktem wydarzenia była prezentacja Visa Intelligent Commerce, inicjatywy, która otwiera sieć płatności Visa dla programistów i inżynierów tworzących pierwszą generację handlu w pełni opartego na sztucznej inteligencji. Visa ogłosiła również nowe partnerstwa związane ze stablecoinami, których celem jest dotarcie do szerszego grona odbiorców i nowych rynków.

Bridge, firma należąca do Stripe, współpracuje z Visa nad nowym produktem opartym na kartach, umożliwiającym deweloperom z branży fintech oferowanie swoim klientom końcowym w wielu krajach kart Visa powiązanych ze stablecoinami za pomocą jednej integracji API.

Warto przypomnieć, że niedawno OpenAI ogłosiło aktualizację swojej funkcji wyszukiwania w ChatGPT, wprowadzając nowe możliwości zakupowe. Nowe funkcje zostały udostępnione 29 kwietnia i są dostępne zarówno dla użytkowników wersji Pro, Plus, jak i Free – również dla osób niezalogowanych, na całym świecie.

Visa zapowiada nowe produkty

W ubiegłym roku Visa wprowadziła Flex Credential – kartę, która może przełączać się między różnymi formami płatności (debetowymi, kredytowymi czy „kup teraz, zapłać później”). Teraz firma planuje wprowadzenie nowych możliwości jej użycia, takich jak rozszerzenie dostępu do linii kredytowych, kont inwestycyjnych, nagród, kart komercyjnych i innych.

Podczas wydarzenia Product Drop ogłoszono ponadto, że Visa i Klarna nawiązują współpracę celem wprowadzenia Flex Credential do Stanów Zjednoczonych i jako pierwsze w Europie zaoferują możliwość użycia karty debetowej w modelu „kup teraz, zapłać później”. Więcej szczegółów firmy ogłoszą jeszcze w tym roku.

Dodatkowo zapowiedziano nową usługę Visa Pay, która ma połączyć dowolny uczestniczący portfel z dowolnym sprzedawcą w kraju lub za granicą, przyjmującym płatności Visa, w sklepie stacjonarnym lub online. Usługa Visa Pay jest obecnie gotowa do wdrożenia w wersji beta na wybranych rynkach w Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej.

Nowy sposób otrzymywania płatności ma zostać wprowadzony także dla mikro-sprzedawców. Chodzi o rozwiązanie Visa Accept, które pozwala przyjmować transakcje poprzez uprawnioną do tego kartę debetową Visa, z dowolnego smartfona z funkcją NFC. Usługa ta daje możliwość przyjmowania płatności dokonywanych za pomocą miliardów kart i tokenów Visa. Visa Accept zostanie udostępniona partnerom Visa w wersji beta w lipcu, a jej pierwsze wdrożenia oferty będą miały miejsce w Ameryce Łacińskiej i Azji – czytamy w komunikacie.