Bankier.pl opisał przypadek klienta, który wspólnie z małżonką korzysta z konta w banku BNP Paribas. Klient na początku lipca odkrył, że ma trudności z dostępem do rachunku – nie może się zalogować do bankowości internetowej. Bank pracuje nad rozwiązaniem problemu – klient na infolinii dowiedział się, że powinien udać się do oddziału w celu wyrobienia nowego loginu i hasła.

Awarie i usterki w działaniu bankowości elektronicznej w tym aplikacji mobilnych to w pewnym sensie chleb powszedni. Nie są one plagą, ale faktem jest, że dochodzi do nich regularnie – w 2018 roku było ich ponad 50. 

Co należy zrobić, gdy dochodzi do awarii w banku?

Przede wszystkim zachować spokój. Zwykle bankom udaje się rozwiązać problem w krótkim czasie. Gorzej, gdy klient dowie się o awarii w trakcie płacenia za zakupy. Mimo wszystko warto posiadać przy sobie alternatywne źródło płatności, np. kartę do drugiego banku, w którym mamy rachunek lub kartę pre-paid, na której posiadamy wystarczającą sumę do zapłaty za najpilniejsze zakupy. Inne oczywiste rozwiązanie to posiadanie przy sobie gotówki (wbrew pozorom warto mieć odłożone kilkaset złotych właśnie na wypadek awarii).

Usterki bankowości elektronicznej są szczególnie dotkliwe dla firm, które mają obowiązek regulowania swoich zobowiązań w terminie np. płatności podatkowych czy za faktury dla kontrahentów lub wypłat wynagrodzeń.