Żabki Nano rozpoczęła swoją działalność w czerwcu 2021 roku. Uruchomienie pierwszego sklepu w Poznaniu dało początek największej obecnie sieci sklepów autonomicznych w Europie. Do tej pory otwarte zostały łącznie 44 placówki Żabka Nano m.in. w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku. Żabka Future, odpowiadająca za koncept Żabka Nano, cały czas rozwija swoją sieć sklepów autonomicznych, czego przykładem jest chociażby wprowadzenie robotów serwujących jedzenie.

Robbie już pracuje przy ul. Dobrej w Warszawie

Robot waży 1500 kg, ma ponad 2,5 m wysokości i ponad 2 m szerokości i ma futurystyczny wygląd. Robbie został stworzony w oparciu o szereg rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. Jak na razie robot będzie serwował klientom hot-dogi w Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 w Warszawie, ale znając życie, za jakiś czas Robbie pojawi się także w innych placówkach.

Za sam projekt i jego oprogramowanie odpowiada firma VeloxAlpha S.A. Nad stworzeniem Robbiego pracowało koncepcyjnie 12 osób – 6 nad konstrukcją, a 6 nad oprogramowaniem. Stworzone rozwiązanie działa 24/7 i ma być intuicyjne w obsłudze. Biorąc pod uwagę ostatnie lata, dużą zaletą zdaje się być sam fakt bezdotykowego przygotowania posiłku.

– We współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyliśmy robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów Żabki Nano hot-dogi. Jest to pierwsze tego typu urządzenie na rynku – mówi Paweł Grabowski, dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska.

Jak zamówić hot-doga?

Po wejściu do sklepu, korzystamy z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji takich jak Apple Pay czy Google Pay. Następnie podchodzimy do ekranu przy maszynie i w trzech krokach składamy zamówienie. Wybieramy rozmiar hot-doga, rodzaj oraz dodatki. Następnie potwierdzamy zamówienie i gotowe.

Klient może śledzić status swojego zamówienia na ekranie w górnej części robota. Gdy zamówienie będzie gotowe do odbioru, informację otrzymamy zarówno na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja (AI) umożliwia też dodanie produktów z „hotdogomatu” do rachunku klienta.