Ubiegły rok upłynął Grupie Żabka pod znakiem rozwoju i rewolucji technologicznej. Sieć otworzyła 1100 nowych sklepów, w sumie osiągając ponad 7900 tradycyjnych placówek. Co więcej, w czerwcu 2021 roku uruchomiła swój pierwszy autonomiczny sklep w Poznaniu. Jednocześnie Żabka wprowadziła na rynek własną usługę ekspresowej dostawy zakupów, która obecnie dostępna jest w wybranych dzielnicach Warszawy i Gdańska.

Żabka uruchomi kolejne sklepy bez kas, gotówki i obsługi

Placówki Żabka Nano są już obecne w 25 lokalizacjach w 6 polskich miastach. Zakupy w nich mogą robić klienci w Piasecznie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Sopocie i Warszawie. Sklepy te są umiejscowione w różnorodnych lokalizacjach, takich jak centra miast, dworce kolejowe, stacje metra, czy tereny uczelni i sklepów wielkopowierzchniowych.

– Skupiamy się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Chcemy na nowo definiować szybkość zakupów. W 2021 roku otworzyliśmy 25 placówek autonomicznych Żabka Nano. Na tym jednak nie poprzestajemy – jeszcze w pierwszym kwartale tego roku uruchomimy kolejnych kilkanaście – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Żabka jest obecnie największą siecią sklepów autonomicznych w Europie, z której skorzystało już kilkanaście tysięcy konsumentów. W jej bezobsługowych placówkach stosowana jest platforma AiFi, oparta na kamerach, wykorzystująca komputerową wizję i tzw. machine learning do rozpoznawania produktów zdjętych z półek. Rozwiązanie automatycznie finalizuje płatność po wyjściu klienta ze sklepu.

Co ciekawe, pierwsze bezobsługowe placówki Żabki były połączone z aplikacją mobilną sieci, która umożliwiała wejście do środka i zapłacenie za produkty. Obecnie, w modelu store-in-the-store, rozwijana jest nowa metoda autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożona we współpracy z Adyen. Dzięki niej, wstęp do Żabki Nano jest możliwy przy użyciu dowolnej karty płatniczej.