W okresie pandemii ludzie unikają rozwiązań offline’owych we wnoszeniu różnego rodzaju opłat. Od komunikacji miejskiej po opłaty parkingowe – popularność tych usług rośnie, bo kupujemy za pośrednictwem swojego smartfona. Pod tym względem ostatnie miesiące były rekordowe i to w sytuacji, gdy ogólnie społeczeństwo raczej ograniczyło częstotliwość przemieszczania się przy użyciu publicznych środków transportu.

400 transakcji w miesiąc

Zakopane to popularna miejscowość turystyczna. Nikt z tym nie będzie polemizować. Od czerwca w mieście istnieje możliwość wnoszenia opłat za parkowanie za pośrednictwem aplikacji mPay. Od tego czasu aplikacja zanotowała ponad 400 transakcji i znajduje się w trendzie wzrostowym. Co istotne, 2/3 osób które skorzystały z usługi, to nowi klienci, czyli osoby będące nowymi użytkownikami aplikacji – prawdopodobnie instalującymi ją właśnie po to, by wygodnie wnieść opłatę za parkowanie.

Od stycznia 2018 roku mieszkańcy Zakopanego mogą również opłacać za pośrednictwem mPay bilety komunikacji miejskiej. Od tego czasu sprzedano blisko 20 tys. biletów.

/LP