Z IdoSell korzysta ponad 6,5 tys. sklepów internetowych, a wartość sprzedaży wygenerowanej przez platformę wyniosła w tym roku 14 mld PLN. Dzięki partnerstwu z Klarną sprzedawcy, którzy korzystają z systemów IdoSell, będą mogli udostępnić swoim klientom kolejną formę płatności na etapie checkoutu, w tym popularne rozwiązanie Klarny „Zapłać za 30 dni” – czytamy w komunikacie.
Fintech Klarna nawiązuje współpracę z IdoSell
Tym samym szwedzki fintech znacząco rozszerza liczbę partnerów Polsce. Kilka tygodni temu Klarna ogłosiła rozszerzenie partnerstwa z H&M. Dzięki temu odroczone płatności są dostępne także w sklepach stacjonarnych – w aplikacji H&M. Klarna zaprezentowała też nową aplikację zakupową, pozwalającą na dokonywanie zakupów w dowolnym sklepie internetowym.
– Co ważne, sklepy współpracujące z IdoSell będą mogły teraz jeszcze szybciej się rozwijać nie tylko w Polsce, ale skorzystać także z dostępu do globalnej sieci 90 milionów konsumentów korzystających z Klarny. Działając na 19 rynkach i trzech kontynentach, możemy przyjmować płatności z niemal każdego kraju na świecie, otwierając naszym partnerom olbrzymie możliwości rozwoju – powiedział Łukasz Dwulit, Head of Business Development w Klarna Polska.
CBInsights przewiduje, że globalnie rynek rozwiązań BNPL wzrośnie do 2025 roku 10-15 krotnie, aby osiągnąć wartość ponad 1 biliona dolarów w rocznej sprzedaży brutto produktów i usług.
Z kolei według badania zleconego przez Klarnę w Polsce istnieje ogromne zapotrzebowanie na wprowadzenie możliwości zapłaty po odebraniu przesyłki i sprawdzeniu towarów. Ponadto 7 na 10 konsumentów (69%) twierdzi, że miałoby większe zaufanie do sprzedawców, gdyby ci oferowali opcję “Kup teraz, zapłać później”, a 62% deklaruje, że dzięki dostępowi do takiej opcji płatności szybciej powtórzyłoby zakupy u danego sprzedawcy.