W trakcie rozmowy wideo klient zakładający konto musi przebywać sam w dobrze oświetlonym pomieszczeniu, bez innych osób (nie dotyczy dzieci, które wymagają opieki osoby dorosłej). Nie można przeprowadzać rozmowy z miejsca publicznego (np. park, kawiarnia, galeria). Zalecane jest także wykonanie połączenia z miejsca zamieszkania.

Przed przystąpieniem do zakładania konta przez wideo należy przygotować dowód osobisty oraz telefon i upewnić się, że kamera i dźwięk w komputerze (z którego inicjujemy połączenie) są włączone i działają poprawnie.

Rozmowa wideo dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Można ją przeprowadzić za pomocą  przeglądarek internetowych: Google Chrome (od wersji 23), Mozilla Firefox (od wersji 32), Safari (od wersji 6) oraz Edge.

Rośnie popularność kanałów zdalnych

W czerwcu 2020 r. aż 22% nowych klientów indywidualnych składających wniosek o konto w Nest Banku, w dni powszednie, skorzystało z wideo rozmowy z konsultantem.

Wideoweryfikacja w Nest Banku dostępna jest obecnie dla klientów indywidualnych oraz jednoosobowych firm.  Proces weryfikacji tożsamości w trakcie wideo rozmowy wygląda tak samo dla obu grup i trwa zaledwie kilka minut. Po tym czasie Klienci mogą już w pełni korzystać z konta.

W polskich bankach coraz więcej czynności można wykonywać online – zakładanie rachunku na selfie staje się niemal standardem. W przypadku rachunków firmowych sprawa jest bardziej skomplikowana, bo nie jest to zwykłe konto konsumenckie –  rachunki przedsiębiorców – z uwagi na wytyczne chociażby AML/KYC, wymagają bardzo ostrożnej weryfikacji.

/Nest Bank/LP