Nowa funkcja pojawia się podczas oglądania filmów Reels. W prawym górnym rogu ekranu użytkownik zobaczy ikonę, a po jej kliknięciu otworzy się panel „Twój algorytm”, w którym Instagram prezentuje podsumowanie tematów uznawanych za najbardziej interesujące dla danego użytkownika.

Nowość na Instagramie. Chodzi o funkcje „Twój algorytm”

Według firmy lista zainteresowań tworzona jest na podstawie aktywności w aplikacji – oglądanych treści, polubień czy interakcji – i podsumowywana przez sztuczną inteligencję. Użytkownik może zdecydować, które z nich chce widzieć częściej, a które rzadziej, dzięki czemu algorytm będzie odpowiednio modyfikował rekomendacje. Co więcej, jeśli dany temat nie znajduje się na liście, można dodać go ręcznie, rozszerzając zakres swoich zainteresowań.

Instagram umożliwia również udostępnienie podsumowania w relacji, podobnie jak ma to miejsce w przypadku popularnego Spotify Wrapped. Dzięki temu obserwatorzy mogą zobaczyć, jakie treści najbardziej angażują daną osobę.

Tym samym Instagram idzie śladem TikToka, który wcześniej wprowadził opcję zarządzania tematami w kanale „Dla Ciebie”, jednak zamiast kilku ogólnych kategorii oferuje użytkownikom bardziej szczegółową, spersonalizowaną listę zainteresowań z możliwością jej samodzielnego rozszerzania.

Funkcja „Twój algorytm” jest dostępna dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Instagram zapowiada, że wkrótce narzędzie zostanie udostępnione na całym świecie w wersji anglojęzycznej. Firma planuje także dalszy rozwój funkcji. W przyszłości „Twój algorytm” ma posłużyć do personalizacji kanału „Eksploruj” oraz zostać wdrożony w innych częściach aplikacji, dając użytkownikom jeszcze większą kontrolę nad tym, co widzą na Instagramie.

Niedawno pisaliśmy, że Instagram wprowadził nową funkcję, która z pewnością ucieszyła wielu użytkowników platformy. Serwis ogłosił premierę opcji „Historia oglądania”, pozwalającej wrócić do wcześniej obejrzanych rolek. Podobne rozwiązanie od dawna było już dostępne na TikToku.