Dane te są tym bardziej zaskakujące, że prawie jedna czwarta (22%) dorosłych Brytyjczyków korzysta z trzech lub więcej indywidualnych rachunków bankowych. Jednym z celów otwartej bankowości jest umożliwienie konsumentom dostępu do ich danych różnym dostawcom usług bankowych.
Większość Brytyjczyków jest „nieświadoma” otwartej bankowości
Według Bluestone Mortgages, otwarta bankowość jest coraz częściej wykorzystywana na rynku kredytów hipotecznych, jednak badanie wykazało, że prawie jedna trzecia (31%) respondentów nie byłaby skłonna udostępnić swoich danych bankowych brokerowi hipotecznemu podczas ubiegania się o tego typu kredyt.
Podobnie, jedna piąta (21%) konsumentów nie byłaby skłonna udostępniać swoich danych w jakiejkolwiek sytuacji, nawet gdyby zostali o to poproszeni przez swój bank, ze względu na obawy związane z cyberbezpieczeństwem i prywatnością.
„Ponieważ świadomość otwartej bankowości jest wciąż niska, branża kredytów hipotecznych ma do odegrania kluczową rolę w edukowaniu klientów na temat korzyści płynących z otwartej bankowości i tego, w jaki sposób może ona pomóc ich klientom w szybszym i łatwiejszym uzyskaniu spersonalizowanej oferty takiego kredytu” – mówi Ryan Davies, dyrektor ds. strategii w Bluestone Mortgages.
Pod koniec lipca organizacja Open Banking Limited podała, że już ponad 10 milionów brytyjskich konsumentów i małych firm regularnie korzysta z technologii otwartej bankowości. Liczba użytkowników usługi inicjowania płatności (PIS) wzrosła o 61%, a liczba użytkowników usługi informacji o koncie (AIS) wzrosła o 27%. W obu przypadkach mówimy o wzrostach rok do roku.