Kongres zainauguruje dyskusja poświęcona perspektywie w jakiej branża fintech i insurtech funkcjonować będzie do 2030 roku. Myśl przewodnia, która będzie towarzyszyła FinTech & InsurTech Digital Congress to Create Value in the fintech industry.

Eksperci odpowiedzą na pytanie jak wycenić wartość i jak budować tę wartość w biznesie oraz czy embedded finance staną się nową ewolucją, a łączenie tradycyjnych usług finansowych z innymi usługami niefinansowymi stanie się nowym sposobem na pozyskanie większej liczby klientów?

Przeanalizowany zostanie również nowy trend skierowany do cyfrowego klienta, czyli Banking-as-a-service. Poruszone zostaną kwestie związane z partnerstwami i możliwościami współpracy z Big-Techami oraz ich rolą w ekosystemie finansowym. Eksperci i praktycy podczas inspirujących debat i casów przedstawią jak technologia wpływa na biznes i gdzie ją wykorzystać, aby dopasować się do realiów biznesowych w nowej rzeczywistości.

Płatności elektroniczne, insurtech i przyśpieszenie cyfrowe

Kolejne bloki tematyczne poświęcone zostaną technologii paymentowej, dynamicznemu wzrostowi płatności elektronicznych, zwiększeniu konkurencyjności i innowacyjności w sektorze finansowym oraz analizie aktualnych trendów, procesów rynkowych i wyzwań dla biznesu.  Nie zabraknie również tematów związanych z technologicznym wsparciem w prowadzeniu biznesu dla SME, okaże się też na czym ma polegać ewolucja branży pożyczkowej i jaki będzie jej next step w nowych realiach rynkowych.

Drugi dzień kongresu będzie kontynuacją tematów związanych z trendami biznesowymi i budowaniem wartości. Tym razem eksperci zajmą rozpoczną od  Customer Value i zajmą się kwestią automatyzacji procesów i transformacji organizacji w prokliencką.

Eksperci podejmą dyskusję na temat cyfrowego kroku w przyszłość branży insurance i spróbują odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób przyspieszenie cyfrowe i zmiany w procesach wpłynęły na branżę.  Przeanalizują zagadnienie Embedded insurance i przykłady modeli biznesowych z rozwiązaniami fintechowymi. Pojawią się również ważne w obecnej rzeczywistości tematy telemedyczne związane z innowacjami,  automatyzacją i rozwojem technologii telemedycznych a także diagnozowaniem, które zwiększa nasze bezpieczeństwo.

Część dyskusji zostanie poświęcona tematyce open bankingu w kontekście szerszego spojrzenia na przyszłość sektora usług finansowych oraz zagadnieniom związanym z HR w czasie i po pandemii, oraz nowym wyzwaniom jakie wymusiła na nas praca online. Nie zabraknie również tematu związanego z Venture Capital i tego w co warto inwestować i czy ofensywne skalowanie nadal jest wiodącą wizją większości spółek z technologicznych.

Prelegenci 9. FinTech & 8. InsurTech Digital Congress

W roli prelegentów wystąpią m.in.:

  • Norman Frankel, Regional Managing Director Europe/UK, Stanchion Payment Solutions Ltd
  • Frank Genheimer, Managing Director & Founder, New Insurance Business GmbH
  • Anna Janiczek, CEO, PZU Zdrowie
  • Małgorzata Jaworska, Head of IT, CIO, Link4
  • Jan Kastory, Founding Partner, astorya.vc
  • Andrzej Miron, CIO, Nationale Nederlanden
  • Joanna Erdman, dyrektor ds. projektów strategicznych, mBank
  • Dawid Rożek, Założyciel, ZEN
  • Karol Sadaj, Country Head Poland, Aion
  • Aleksander Surowiak, EMEA Business Development and Engagement Manager, Tractable
  • Szymon Wałach, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej oraz Pionu Klienta Detalicznego, PKO Bank Polski
  • Marcin Wąsikowski, Dyrektor zarządzający sprzedażą i współpracą z partnerami w Grupie UNIQA w Polsce

Wydarzenie skierowane jest dla przedstawicieli sektora bankowego i ubezpieczeniowego, fintechów, insurtechów, firm pożyczkowych, kancelarii prawnych, inwestorów, firm technologicznych, IT, startupów oraz przedstawicieli administracji państwowej i firm doradczych.

FinTech & InsurTech Digital Congress jest kluczową pozycją na mapie branżowych eventów. To miejsce, gdzie pomysły i wiedza ludzi, którzy nie boją się wyzwań i potrafią wykorzystywać nowe technologie, przynoszą nam rewolucyjne projekty i rozwiązania. Dzięki takim osobom poznajemy potencjał jaki drzemie w branży finansowej i ubezpieczeniowej, a ich pomysły stają się naszą rzeczywistością.

Kongresy są realizowane w ramach działalności firmy MMC Polska, organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm.