Zapraszamy do lektury iście fintechowego raportu „2018: Trendy w projektowaniu portali dla bankowości„. Raport przygotowała firma e-point, a jednym z patronów była redakcja Fintek.pl.
Przypominamy także o wywiadzie, którego udzielił nam Wawrzyniec Hyska, Dyrektor ds. Sektora Finansowego w firmie e-point. Rozmowę można znaleźć tutaj – Wawrzyniec Hyska, e-point – polskie banki awangardą technologiczną.
Czytaj także: Challenger banki zdobywają rynek. Jak robi to Monzo?
Projektowanie portali dla bankowości to spore wyzwanie
Naciski z dwóch stron – Zarządów banków odnośnie wyników sprzedażowych oraz samych klientów odnośnie wygodnej i czytelnej komunikacji – sprawiają, że projekt portalu nigdy nie jest zakończony. Każda kolejna wersja uwalnia potencjał do optymalizacji oraz innowacji technologicznych i biznesowych.
Banki zaczęły traktować swoje portale jako projekty strategiczne, jako podstawowy punkt startowy kontaktu z klientem. To przekłada się na architekturę ekosystemu, w którym portalowy system CMS staje się często centralnym repozytorium treści do dystrybucji we wszystkich kanałach komunikacji: w systemach transakcyjnych, aplikacjach oddziałowych, aplikacjach mobilnych lub nawet bankomatach.
Przyszłość niesie nam oczywiście dalsze wzrosty ruchu z urządzeń mobilnych. Pod tym kątem będą się zmieniać serwisy internetowe – w stronę jeszcze prostszej architektury informacji, czytelniejszej treści, dopasowanej komunikacji. Klienci bowiem coraz częściej przychodzą do banków w trybie tzw. mikromomentów – chwilowych, natychmiastowych i kontekstowych kontaktów. Kluczowe jest, żeby w takiej sytuacji bank rozmawiał z użytkownikami w takim stylu oraz w tym kanale, który najlepiej odpowiada konkretnemu odbiorcy.
Raport zawiera:
- analizę 30 portali
- charakterystykę 7 trendów
- 21 inspirujących benchmarków
- wypowiedzi 4 ekspertów branżowych
- najlepsze praktyki