Oto najważniejsze trendy w projektowaniu portali dla bankowości

    Rafał Tomaszewski
    Rafał Tomaszewski
    Opublikowano: 14 lutego 2018 Aktualizacja: 5 maja 2019

    Bankowe portale informacyjne podlegają nieustannym przeobrażeniom, zarówno od strony technologii, jak i zadań, które się przed nim stawia. Nie służą już jedynie prezentacji banku lub budowaniu jego wizerunku. Przed każdym zespołem tworzącym serwis stawiane są konkretne i coraz ambitniejsze cele sprzedażowe.

    Zapraszamy do lektury iście fintechowego raportu „2018: Trendy w projektowaniu portali dla bankowości„. Raport przygotowała firma e-point, a jednym z patronów była redakcja Fintek.pl.

    Przypominamy także o wywiadzie, którego udzielił nam Wawrzyniec Hyska, Dyrektor ds. Sektora Finansowego w firmie e-point. Rozmowę można znaleźć tutaj – Wawrzyniec Hyska, e-point – polskie banki awangardą technologiczną.

    Czytaj także: Challenger banki zdobywają rynek. Jak robi to Monzo?

    Projektowanie portali dla bankowości to spore wyzwanie

    Naciski z dwóch stron – Zarządów banków odnośnie wyników sprzedażowych oraz samych klientów odnośnie wygodnej i czytelnej komunikacji – sprawiają, że projekt portalu nigdy nie jest zakończony. Każda kolejna wersja uwalnia potencjał do optymalizacji oraz innowacji technologicznych i biznesowych.

    Banki zaczęły traktować swoje portale jako projekty strategiczne, jako podstawowy punkt startowy kontaktu z klientem. To przekłada się na architekturę ekosystemu, w którym portalowy system CMS staje się często centralnym repozytorium treści do dystrybucji we wszystkich kanałach komunikacji: w systemach transakcyjnych, aplikacjach oddziałowych, aplikacjach mobilnych lub nawet bankomatach.

    Przyszłość niesie nam oczywiście dalsze wzrosty ruchu z urządzeń mobilnych. Pod tym kątem będą się zmieniać serwisy internetowe – w stronę jeszcze prostszej architektury informacji, czytelniejszej treści, dopasowanej komunikacji. Klienci bowiem coraz częściej przychodzą do banków w trybie tzw. mikromomentów – chwilowych, natychmiastowych i kontekstowych kontaktów. Kluczowe jest, żeby w takiej sytuacji bank rozmawiał z użytkownikami w takim stylu oraz w tym kanale, który najlepiej odpowiada konkretnemu odbiorcy.

    Raport zawiera:

    • analizę 30 portali
    • charakterystykę 7 trendów
    • 21 inspirujących benchmarków
    • wypowiedzi 4 ekspertów branżowych
    • najlepsze praktyki

    [e-point/RT]


    Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

    Pokaż komentarze (0)

    wyglada-projektowanie-portali-bankowosci