Aplikacja Autopay została zintegrowana z systemem NaviParking w sierpniu 2021 roku. Aktualnie umożliwia ona płacenie za postój na sześciu parkingach zamkniętych. Obok Novotel Warszawa Centrum i Mercure Warszawa Grand (we współpracy z NaviParking), w tym gronie są również Parking za Bramką w Poznaniu, Galaxy w Szczecinie oraz Galeria Młociny w Warszawie.

Autopay rozszerza współpracę z NaviParking

Kierowcy korzystający z systemu Autopay nie muszą już pobierać biletu ani posiadać gotówki, by opłacić postój na parkingu Mercure Warszawa Grand, który oferuje 75 miejsc parkingowych, dostępnych nie tylko dla gości hotelowych. Samochód zidentyfikują zamontowane kamery, co umożliwi swobodny wjazd i wyjazd z parkingu.

– Założeniem naszej strategicznej współpracy jest uzyskanie efektu synergii. Udostępnienie użytkownikom Autopay dostępu do cyfrowego parking Mercure Warszawa Grand to kolejny krok w tej współpracy, która ma na celu otwarcie zasobów parkingowych obsługiwanych przez NaviParking dla użytkowników aplikacji Autopay. W planach są kolejne parkingi – i to to nie tylko na polskim rynku – które są bezdotykowe i wygodne dla kierowców – mówi Marek Stawiński, CEO i założyciel NaviParking.

Jak korzystać z Autopay na parkingach?

W tym celu należy aktywować opcję “Parkingi” na swoim koncie w serwisie Autopay.pl lub w aplikacji mobilnej Autopay. Opłata za parkowanie pobierana jest automatycznie po wyjeździe z parkingu. Pojazd jest identyfikowany na podstawie tablicy rejestracyjnej, którą odczytują umieszczone na bramkach parkingowych urządzenia.

Z poziomu aplikacji dostępne są dokładne informacje o czasie spędzonym na danym parkingu, a także historia wszystkich dokonanych opłat. Autopay pozwala również zapłacić za przejazd publicznymi i koncesjonowanymi autostradami w Polsce oraz za usługi w niektórych myjniach samochodowych. Wkrótce nową funkcją w aplikacji mają być płatności za paliwo na wybranych stacjach.